טייסי חברת התעופה לופטהנזה פתחו בשביתה בת 4 ימים

4,000 טייסים של חברת התעופה הגרמנית דורשים העלאה של 7% ומעורבות בהחלטות האסטרטגיות של החברה ■ ההפסד הצפוי: 100 מיליון אירו ■ מנכ"ל לופטהנזה ישראל: "אני לא יודע אם הסיכסוך ייגמר, אך נראה כי תוך ארבעה ימים יימצא פיתרון זמני"

4,000 טייסים של חברת התעופה לופטנזה פתחו היום בשביתה בת ארבעה ימים בשל סיכסוך על תנאי העבודה עם ההנהלה.

הטייסים של חברת התעופה הגרמנית דורשים העלאה של 7% ומעורבות בהחלטות האסטרטגיות של החברה.

לופטהנזה ביטלה כ-3,000 טיסות ברחבי העולם והזהירה מפני עיכובים בטיסות המקומיות והבינלאומיות. בימים רגילים, לופטהנזה מציעה 1,800 טיסום ליום - 160 מהן טיסות ארוכות.

לופטהנזה חוששת כי השביתה תגרום להפסדים של כ-25 מיליארד אירו ליום. כלומר הפסד כולל של 100 מיליון אירו עם סיום השביתה.

"אני לא יודע אם הסיכסוך ייגמר, אך נראה כי תוך ארבעה ימים יימצא פיתרון זמני", אמר מנכ"ל לופטהנזה ישראל. השביתה צפויה לפגוע בעשרות טיסות בין ת"א לפרנקפורט.

הטייסים יעבדו במתכונת מצומצמת בלבד ובכך, יביאו לביטול של קרוב לאלף טיסות ברחבי העולם, ולנזק כספי של לא פחות ממאה מיליון יורו.

"אלפי אזרחים דורשים את כספם בחזרה", מספרת סטפני סטוץ, נציגת מערך ההסברה של לופטנזה. "אנחנו מצדנו, עושים כל מה שניתן כדי לפצות אותם ולמצוא חלופות ראויות".

ממשלת גרמניה התערבה בסיכוך וניסתה להושיב את הצדדים לשולחן המשא ומתן. שיחות הגישור שנעשו עד כה כשלו, אבל בברלין לא מוותרים. בשעות הקרובות ייפגשו ראשי ועד העובדים עם ההנהלה בשנית, וינסו להגיע אל עמק השווה.