פולאר השקעות במו"מ עם אוריגו לגיוס של עד 100 מיליון שקל

בחודש שעבר "חתכה" מידרוג את האג"ח של פולאר ב-3 רמות ל-Ba1 ■ המו"מ עם קרן המנוף קורה פחות משבוע לאחר שאורי שני, מנכ"ל פולאר השקעות, הבטיח שהחברה תעמוד בכל התחייבויותיה בזמן

פחות משבוע לאחר שאורי שני, מנכ"ל פולאר השקעות , הבטיח שהחברה תעמוד בכל התחייבויותיה בזמן, דיווחה היום חברת ההחזקות של זיל פלדמן על מו"מ עם קרן המנוף אוריגו לגיוס של 50-100 מיליון שקל. החברה הדגישה כי "אין כל ודאות שמגעים אלו יבשילו לכדי הסכם מחייב".

עוד עולה מהודעה של פולאר, כי בחודש שעבר "חתכה" מידרוגאת דירוג האג"ח של החברה בשלוש דרגות, ל-Ba1 הנחשבת לרמת השקעה ספקולטיבית, והציבה לה אופק שלילי. כלכלני מידרוג הסבירו את הפחתת הדירוג באי-יצירת מקורות תזרימיים קבועים משמעותיים האמורים לשרת את חוב החברה בטווח הבינוני-ארוך. מרבית המקורות הנזילים של פולאר השקעות אמורים לשרת את פירעון אג"ח ה'.

לחברה יש שתי סדרות אג"ח צמודות מדד ללא ביטחונות: סדרה ה' שיתרתה העומדת לפירעון מלא בסוף מארס מסתכמת ב-105 מיליון שקל, וסדרה ו', לפירעון החל מינואר 2011, בהיקף של 158 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח מסדרה זו חוששים שאם יתבצע התשלום הקרוב לאג"ח ה' - לא יישאר כסף בקופת החברה לשלם להם.

פולאר השקעות, הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן בחו"ל, עדיין לא פרסמה את תוצאותיה לסיכום השנה החולפת, אך את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה בהפסד של 17 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 91 מיליון שקל בשנת 2008. היקף ההתחייבויות של החברה מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל, ואילו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-220 מיליון שקל בלבד.

אורי שני, שמונה באוקטובר האחרון למנכ"ל החברה, הבהיר באסיפת האג"ח הסוערת שכונסה בשבוע שעבר כי החברה פועלת למימוש נכסים שאינם בליבת הפעילות שלה.

לפולאר השקעות גם פעילות בתחומי התיירות והתשתיות, והיא מחזיקה בחברות פולאר נדל"ן בינלאומי (73.6%), פולאר נדל"ן (100%), הזרע (50%), סיטי-פס (17.5%), ולאחרונה גם בפעילות של יזמות נדל"ן במנהטן. החברה פועלת למימוש נכסים, ובמיוחד נכסי נדל"ן בישראל, במטרה לעמוד בהתחייבויותיה בזמן. במקביל, היא בוחנת גיוס הון מקרנות המנוף והנפקה, אך התרחיש הריאלי ביותר הוא המשך מכירת נכסי נדל"ן בישראל, על רקע רמות המחירים הגבוהות שלהם.

"אתגרים מימוניים משמעותיים"

החברה נקלעה למשבר בעקבות השקעות כושלות בתחום הנדל"ן במזרח-אירופה וגם בארה"ב, שם פועל בעל השליטה פלדמן. זה רכש את השליטה בחברה מידי קבוצת שרם-פודים בשנת 2007 לפי שווי של 310 מיליון שקל, ומאז איבדה השקעתו כ-60% מערכה.

כלכלני מידרוג חוששים שהחברה תתקשה לעמוד בהחזר החובות בזמן, ולדבריהם "יתרת חוב החברה אמורה להיות משולמת בעיקר ממימוש נכסים. שווי נכסי החברה למימוש עלול להוביל אותה לאתגרים מימוניים משמעותיים. הנגישות של פולאר השקעות לשוק ההון הינה רגישה, ותקשה עליה לבצע מחזור חוב".