סופית: בנק אוף אמריקה ישלם 150 מ' ד' על פרשת מריל לינץ'

בית המשפט בארה"ב אישר פשרה בין בנק אוף אמריקה לבין רשות ני"ע האמריקנית (SEC) והביא לסיומה פרשה מביכה בין הבנק הגדול בארה"ב לבין הרגולטור המרכזי במדינה ■ הבנק הואשם בהטעיית המשקיעים ובעלי המניות

בית המשפט בארה"ב אישר פשרה בין בנק אוף אמריקה לבין רשות ני"ע האמריקנית (SEC) בפרשת רכישת מריל לינץ'. לפי ההסדר שאישר בית המשפט, בנק אוף אמריקה ישלם ל-SEC סך של 150 מיליון דולר, בכך תבוא לסיומה פרשה מביכה בין הבנק הגדול בארה"ב לבין הרגולטור המרכזי במדינה.

השופט שאישר את הפשרה, הוסיף גם ביקורת עוקצנית: "במקרה הטוב, מדובר בצדק למחצה", אמר. בהחלטתו ייתכן ונתן לבנק חסינות במקרי תביעות עתידיות, כמו זו שעדיין עומדת על הפרק ע"י התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו.

השופט אמר היום כי זה ברור שהנהלת הבנק לא פעלה כיאות באי-חשיפת הפרטים בפני בעלי המניות של הבנק, ובביקורתו אמר כי ה"עונש" הוא צנוע ביחס לעבירות הנדונות, אך עדיין טוב יותר מכלום, לדביריו.

נזכיר, כי בנק אוף אמריקה הואשם בהצהרות כוזבות בתצהיר בעניין רכישת מריל לינץ' ב-2008. התביעה טענה כי הבנק והנהלתו לא חשפו בפני בעלי המניות את מצבה הכלכלי הקשה של מריל לינץ', וזאת כדי שהרכישה תאושר. בנוסף, לאחר שהרכישה אושרה, כך נטען בתביעה, הנהלת הבנק הונתה את הממשל, בטענה כי לא ישלימו את הרכישה אם לא יקבלו סיוע ממשלתי.

בנק אוף אמריקה נתבע, כאמור, גם ע"י הרשות לני"ע בארה"ב, וגם תביעת הונאה אזרחית ע"י התובע הכללי של ניו-יורק. הרשות לני"ע התמקדה בתביעתה בפרשת הבונוסים במריל לינץ' - כשהבנק עורר זעם בקרב הפוליטיקאים לאחר שחברת השירותים הפיננסיים הקורסת אותה רכש בתמורה ל-50 מיליארד דולר ב-1 בינואר 2009 - עת היה המשבר הפיננסי בשיאו, שילמה 3.6 מיליארד דולר בונוסים לעובדיה על אף מצבה הקשה - שגם הוא לא נחשף בפני בעלי המניות בטרם אושרה הרכישה.