מדד אמון הצרכנים משך את וול סטריט לנעילה שלילית

גלובס tv המדד לפברואר צנח במפתיע ל-46 נק' לעומת צפי לירידה ל-55 נק' ■ מדד קייס שילר לדצמבר הצביע על ירידת מחירים של 3.1% בחישוב שנתי ■ סמייל 012 הגיבה לדו"חות השיא ■ טאואר ירדה ב-4.9%

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') בירידות שערים בצל אכזבת השוק ממדד אמון הצרכנים לחודש פברואר, אשר הפתיע לרעה כשצנח ל-46 נקודות לעומת צפי לירידה מינורית בהרבה ל-55 נקודות. זוהי קריאת המדד הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009.

מוקדם יותר היום פורסם נתון אמון העסקים בגרמניה, שירד במפתיע בחודש פברואר. כמו כן, המשקיעים בחנו מספר דו"חות רבעוניים במגזר הקמעונאות, כולל אלו של הום דיפו.

השוק ממתין לעדותו בת היומיים של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בפני ועדת הפיננסים של בית הנבחרים, שתחל מחר. זאת, לאחר שהחליט להעלות את ריבית הניכיון בסוף השבוע. ברננקי צפוי לשפוך אור על מדיניות הפדרל ריזרב החדשה לאחר שהחל באסטרטגיית היציאה מההתערבות בשווקים, והמשקיעים יעקבו מקרוב אחר דבריו. עמיתו לשעבר של ברננקי ב-MIT, נגיד המרכז המרכזי בבריטניה מרווין קינג, אמר היום כי התאוששותה של הכלכלה העולמית היא שברירית וכי ההתאוששות במרחב האירו נעצרה.

ובתוך כך, לאחר שבסוף השבוע האחרון הדהים ה'פד' את השווקים הפיננסיים כאשר העלה באישון לילה את ריבית הניכיון ב-0.25% ל-0.75%, התפרסמו הערב בארה"ב הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב, בה הוחלט על ההעלאת הריבית האמורה. מהפרוטוקולים עולה כי תומס הוניג, נשיא שלוחת ה'פד' בקנזס ועמיתו ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת ה'פד' בסנט לואיס, שניהם ניציים מאוד בהקשר ליחסי ריבית-אינפלציה, ביקשו להעלות את ריבית הניכיון כבר באמצע ינואר השנה. "לאורו של שיפור בשווקים הפיננסיים, כמה מחברי ה'פד' ביקשו להעלות את ריבית הניכיון ב-25 נקודות בסיס על מנת לשמר מבנה ריבית ניכיון נורמלי יותר", נכתב בפרוטוקולי ה'פד' מהערב. ה'פד' חזר והדגיש כי העלאת ריבית הניכיון אינה מסמלת הידוק מוניטארי נוסף לעת עתה והבטיח כי הריבית המוניטארית תוסיף להישאר נמוכה עוד לזמן ממושך.

מחקר גאלופ שפורסם היום הראה כי כמעט 20% מכוח העבודה בארה"ב לא עבד מספיק במהלך חודש ינואר והתקשה לסיים את החודש. הנתונים שעולים מהסקר של גאלופ מציירים תמונה עגומה יותר מזאת שמצטיירת מהנתונים הרשמיים שמפרסם משרד העבודה האמריקני. על פי הסקר, כ-30 מיליון אמריקנים לא עובדים מספיק כדי לסיים את החודש. חלקם לא מצאו עבודה כלל ואחרים מצאו עבודה זמנית בלבד.

ההוצאות של אנשים שנמצאים בתעסוקה חלקית היו נמוכות ב-36% מאלה הנמצאים בתעסוקה מלאה במהלך חודש ינואר. הסקר של גאלופ נערך בקרב 20 אלף מבוגרים בארה"ב במהלך חודש ינואר. 6 מתוך כל 10 נשאלים לא מאמינים ביכולתם למצוא עבודה בחודש הקרוב.

נתוני שוק הנדל"ן האמריקני המשיכו לזרום לשוק כאשר ב-16:00, שעון ישראל, פורסם מדד S&P/קייס שילר של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב לחודש דצמבר, אשר הצביע על ירידת מחירים של 3.1% בחישוב שנתי, בהתאם לצפי ובהמשך לקיטון של 5.3% בחודש נובמבר. בחישוב חודשי, ירד המדד ב-0.2% בהמשך לירידה דומה בנובמבר והשלים ירידה של 3.1% בשנת 2009 כולה. המדד ברבעון הרביעי של 2009 ירד ב-2.5% לעומת הרבעון המקביל של 2008.

012 סמייל בתוצאות שיא

רשת הום דיפו הודיעה היום כי עברה לרווח של 342 מיליון דולר, או 20 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 16 סנט למניה. לעומתה, רווחיה של טרגט צפויים לקפוץ ל-1.16 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת 81 סנט ברבעון המקביל שנה לפני כן.

אורמת טכנולוגיות תדווח היום, לאחר הנעילה, כשהצפי הוא לרווח של 31 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת 26 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008.

חברת התקשורת 012 סמייל הגיבה לדו"חות הרבעון הרבעי ושנת 2009 כולה בהם דיווחה על תוצאות שיא לאחר שרווחיה זינקו פי 2.4 ל-60 מיליון שקל, הרווח התפעולי זינק ב-89% והכנסותיה טיפסו ב-3%. נזכיר כי פעילות החברה נמכרה בתחילת 2010 לאמפל של מימן בתמורה ל-1.2 מיליארד שקל, אשר צפויים לעזור לה ולבעל השליטה בה, שאול אלוביץ להשלים את רכישת בזק באפריל, בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים.

ענקית התרופות והכימיה הגרמנית מרק KGaA דיווחה היום כי מכירות תרופת הרביף בכל העולם לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע זינקו בשנת 2009 ב-15% לכ-1.54 מיליארד אירו.

טאואר המשיכה לבלוט, לאחר שזינקה אתמול בקרוב ל-15%. מחר צפוייה החברה לפרסם את דו"חותיה בשעות הצהריים. אתמול חשפה החברה בכנס APEC בארה"ב את כל ספריית הפטנטים המיוחדים לה בתחום ה-Y-Flash NVM. זאת, יום לאחר שדיווחה כי גייסה 5 מיליון דולר נוספים מקרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל, בתמורה להקצאת יותר מ-4 מיליון מניות. ל"גלובס" נודע כי הגיוס נועד לממן שליש מהתוכנית של החברה להגדיל את התפוקה שלה בעלות כוללת של 15 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]