אחותו של חיים רביבו משתכרת 10,600 ש' בחודש בחברת מנופים

אוולין אוחנה עובדת כמזכירה בחברה 130 שעות בחודש ■ מניית מנופים זינקה ב-41% מתחילת השנה לשווי חברה של קרוב למיליארד שקל

המשקיעים בחברת מנופים פיננסיים יתבקשו לאשרר את תנאי העסקתה של אוולין אוחנה, המשמשת כמזכירה בחברה. אוולין היא אחותו של כדורגלן העבר חיים רביבו, המחזיק כ-8% ממניות מנופים ושותף בגרעין השליטה בה. עלות שכרה החודשית היא 10,600 שקל, עבור 130 שעות.

אוחנה החלה לעבוד במנופים באוקטובר 2008. ומכיוון שרביבו הפך לאחרונה לאחד מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן, בעקבות מיזוג קניון הסטאר-סנטר באשדוד לתוכה, הפכה העסקתה לעסקת בעלי עניין הדורשת אישור מיוחד של אסיפת בעלי המניות. האסיפה תתכנס ב-24 במארס.

קשר משפחתי נוסף של מועסק בחברה יש למנכ"ל חברת הניהול של קניון סטאר-סנטר, שחר יגל, הנשוי לריקי נניקשווילי, בתו של אברהם נניקשווילי, שותפם של רביבו וג'קי בן זקן לשליטה במנופים. סטאר-סנטר הנמצא בשליטת חברת מנופים (75%) וחברת הביטוח הפניקס (25%).

קדחת החיפושים הקפיצה שווי החברה

מנופים פעילה בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב, ובחודש האחרון הודיעה כי היא בוחנת כניסה לתחום חיפושי הנפש. זאת, בעקבות זכייתם של בן זקן ונניקשווילי ב-50% מרישיון החיפושים הימי "מד אשדוד", מול חופי העיר. השניים הציעו למנופים לקחת חלק בזיכיון בשיעור שלא יפחת מ-50% מזכויותיהם (המהוות 25% מהרישיון), וזאת באותם תנאים בהם זכו הם עצמם ברישיון (יחד עם קבוצת ACC).

מניותיה של מנופים זינקו מתחילת 2010 בשיעור של 41%, על רקע קדחת חיפושי הנפט והגז בשוק ההון, חרף הפסדיה הכבדים של החברה מפעילות וההתחייבויות האדירות שנטלה בעבר. כיום נסחרת מנופים, שנמצאת בשליטת מרקוס וובר (45%), נניקשווילי (24%), בן-זקן (13%) ורביבו (8%), בשווי של קרוב למיליארד שקל.