המשטרה חוקרת: עו"ד טלי ירון-אלדר הפרה את חוק הצינון

ירון-אלדר מסרה בזמנו עדות בפרשת אביגדור יצחקי בעת חקירת הפרשה ברשות המסים, אך לא נחקרה באזהרה ■ מסרה בתגובה: "לא הפרתי כל חוק" ■ חה"כ לשעבר יצחקי מואשם בסיוע להעלמת מס ב-4.5 מיליון שקל

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) חוקרת חשד כי נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון-אלדר, הפרה את חוק הצינון בפרשת אביגדור יצחקי, בה מואשם ח"כ לשעבר יצחקי בסיוע להעלמת מס בהיקף של 4.5 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". ירון-אלדר מסרה בזמנו עדות בפרשה, בעת חקירת הפרשה ברשות המסים, אך לא נחקרה באזהרה.

ירון-אלדר, כיום שותפה בכירה במשרד עוה"ד תדמור, מסרה בתגובה: "לא הפרתי כל חוק".

לפני כשנה הוגש כתב האישום נגד יצחקי בעבירות של קבלת דבר במירמה ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה בכוונה לעזור לאחר להתחמק מס. לפי כתב האישום, יצחקי, שייצג עובדת בחברת ECI ואת בעלה, אירנה ו-ולנטין ליסק, הציג מצג שקרי לכאורה בפני פקיד השומה, אהרון אליהו (כיום סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים), לפיו היו ההכנסות של לקוחותיו פטורות ממס, למרות שהיו חייבות במס.

ירון-אלדר ייעצה ליצחקי בתיק מאחורי הקלעים. לפי החשד, היא היתה מעורבת גם במגעים בעניינם מול פקיד השומה אליהו, ובכך לכאורה הפרה את חוק הצינון. זאת, כיוון שהאירועים התרחשו במהלך השנה הראשונה לפרישתה של ירון-אלדר מתפקידה כנציבת מס הכנסה.

למרות כוונתה של נציבות שירות המדינה להפוך את הפרת חוק הצינון לעבירה משמעתית, הרי שכיום הפרת החוק נחשבת לעבירה פלילית, שהעונש בגינה הוא קנס או שישה חודשי מאסר. דו"ח מבקר המדינה מצא כי מעולם לא הוגש כתב אישום על הפרת חוק הצינון; בעקבות ממצאי המבקר, הודיע נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, כי בעקבות בחינת המלצותיו של המבקר, ובשיתוף עם משרד המשפטים, הוחלט על הוספת הוראות, שמטרתן להגביר את אכיפת הוראות חוק הצינון על עובדים הפורשים משירות המדינה.

יצוין כי באשר ללקוחותיו של יצחקי, בני הזוג ליסק - למרות שבתחילה מסרה להם פרקליטת מיסוי וכלכלה, אלה רובינק, כי לא יוגש נגדם כתב אישום, הרי שבהמשך החליט פרקליט המדינה, משה לדור, להגיש נגדם כתב אישום, והם צורפו לכתב האישום נגד יצחקי.