אקיו טויודה, נשיא טויטה, התנצל בקונגרס ולקח אחריות מלאה על התקלות

אמר בקונגרס: "אני מתחרט על כך שהצמיחה המהירה של החברה הובילה לבעיות בטיחות שהביאו ל'ריקול' שאנו עומדים בפניו היום. אני מתנצל על כל תאונה שקרתה לנהגי החברה"

"אנחנו אף פעם לא בורחים מהבעיות שלנו או מעמידים פנים שלא שמנו אליהן לב" אמר הערב נשיא טויוטה, אקיו טויודה, בהופעתו הראשונה מול פאנל הקונגרס שעסק בעניין ה'ריקול' האדיר בהיקף של יותר מ-8 מיליון כלי רכב של יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, אשר בדגמים השונים שלה נתגלו בעיות שונות בהן גם האצה בלתי נשלטת של הרכב, והודיע כי הוא "לוקח אחריות מלאה" .

טויודה התנצל מעומק הלב ואמר למחוקקים "אני נותן התחייבות אישית שטויוטה תעבוד ללא לאות כדי להשיב את האמון של לקוחותינו". "שמי נמצא על כל אחת ואחת מהמכוניות" אמר טויודה בין ה-53, נכדו של מייסד החברה והוסיף "אני מתחרט על כך שהצמיחה המהירה של החברה הובילה לבעיות בטיחות שהובילו לריקול שאנו עומדים בפניו היום. אני מתנצל על כל תאונה שקרתה לנהגי החברה".

טויוטה התבקשה לשנות את גישת החברה בענייני בטיחות, טיפול בתלונות וריקולים וטויודה הציג בפני חברי הקונגרס את תוכניות החברה לשוב לרמות האיכות והבטיחות הנדרשות הכוללות גם הקמת קבוצת יועצים בהם גם כאלו שיבואו מחוץ לחברה."כשנקבל בעתיד החלטות להחזיר רכבים לתיקון במוסכים, נקים מערכת כלל עולמית שתאפשר לתלונות ותגובות הלקוחות יגיעו באופן יעיל למנהלי החברה. בנוסף אנו מתכוונים להקים ועדה מייעצת, הכוללת מומחים בתחום הבטיחות מכל העולם".