המשקיעים בשוק האופציות חוזים נפילה של הלירה הטורקית

הפרמיות על אופציות מכר (PUT) לחודש המעניקות את הזכות למכור את הלירה כנגד הדולר גבוהות ב-0.34% מהאוצפיות רכש (CALL) ■ הלירה הטורקית איבדה 2.1% כנגד הדולר בשבוע האחרון, ומדד ISE של בורסת איסטנבול נפל ב-7%

המשקיעים בשוק המט"ח מהמרים כי הסערה הפוליטית בטורקיה תחליש את הלירה הטורקית לאחר שהממשל עצר 40 אנשי צבא בכירים בחשד כי קשרו קשר להפיכה צבאית במדינה.

הפרמיות על אופציות מכר (PUT) לחודש המעניקות את הזכות למכור את הלירה כנגד הדולר גבוהות ב-0.34% מהאוצפיות רכש (CALL) האקוויוולטניות לרכישת המטבע הטורקי. הפערה בין שתי האופציות התרחב מרמה של 0.225% לרמה הגבוהה ביותר מזה מתוך 48 מטבעות בבלומברג.

המניות בטורקיה, אגרות החוב והמטבעות ירדו בשבוע האחרון לאור התגברות המתיחות בין הצבא לממשל הטורקי. הלירה הטורקית איבדה 2.1% כנגד הדולר בשבוע האחרון, ומדד ISE של בורסת איסטנבול נפל ב-7%. התשואה לפדיון על אג"ח של ממשלת טורקיה לשנתיים עלתה ב-0.7% ל-9.01% אתמול (ד').

ריצ'רד קלר מבנק ברקליס מעריך כי הלירה הטורקית תאבד בקרוב 8% כנגד הדולר ל-1.68 לירות לדולר.

ברטוס פוולסקי, אנליסט בכיר ב-BNP פריבה מעריך כי הלירה הטורקית תאבד 3% כבר בתקופה הקרובה. הדולר עולה כעת ב-0.2% ביחס לדולר ל-1.5438 לירה לדולר.

לירה תורכית / צלם: רויטרס
 לירה תורכית / צלם: רויטרס

בתחילת השבוע (ב') משטרת טורקיה עצרה מפקדים לשעבר בחילות האוויר והים של טורקיה, וכן קצינים בכירים נוספים במסגרת חקירה של ניסיון להפיכה צבאית נגד הממשלה האזרחית הנוטה לאסלאם.

המעצרים המקיפים בקרב הכוחות המזוינים החילוניים מגבירים את המתיחות הקיימת בין מפלגת השלטון לצבא, שחשוד בכמה ניסיונות לקשור קשר נגד הממשלה האזרחית בשנה שעברה.

בין העצורים נמנו מפקד חיל האוויר לשעבר, איברהים פירטינה; מפקד חיל הים לשעבר, אוזדן אורנק; וסגנו לשעבר של הרמטכ"ל הטורקי, ארגין סייגון.

[לאתר המט"ח]