גינדי ורבוע כחול נדל"ן בדרך לזכות במתחם השוק הסיטונאי

בעלי השוק הסיטונאי הגיעו להסכמות עם החברות במהלך דיון שהתמשך כל הלילה ■ עם זאת, טרם נחתמו הסכמים והמשא ומתן הבלעדי (‏No Shop‏) צפוי להימשך למשך שבוע נוסף

בעלי השוק הסיטונאי הגיעו להסכמות עם קבוצת גינדי ורבוע כחול נדל"ן במהלך דיון שהתמשך כל הלילה. עם זאת, טרם נחתמו הסכמים והמשא ומתן הבלעדי (‏No Shop‏) צפוי להימשך למשך שבוע נוסף.

ההסכמים בין הצדדים חתומים כמעט בכללותם, אך הצדדים עדיין ממתינים לאישורם של הדירקטוריונים של כל החברות המעורבות בקבוצה. ההערכות הן שחתימת ההסכמים בכללותם צפויה עד יום ראשון הקרוב.

יצוין, כי חברת גינדי השקעות מבקשת להבהיר בדיווח לבורסה הבוקר (ה') כי "נכון למועד זה אין לחברה יכולת להעריך את היתכנות גיבושם של הסכמי רכישה או את מתכונתם, ובכל מקרה השלמת הרכישה כפופה לחתימה על הסכמי רכישה אשר תהא כפופה לקבלת האישורים הנדרשים".

גורמים המקורבים למשא ומתן מציינים כי הצעתה של הקבוצה, המורכבת מאחים גינדי, גינדי השקעות ורבוע כחול נלד"ן עומדת על 950 מיליון שקל לשלב א' של המתחם, הכולל את שטחי הבנייה המרקמית (600 יחידות דיור), הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים. זאת בתוספת מרכיב האפסייד.

במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

הליך מכירת מתחם השוק הסיטונאי נתקל במהמורות רבות. בגלגולו הראשון, בספטמבר 2008, בוטל המכרז בשל מורכבותו של הפרויקט ובשל המשבר הכלכלי שגרם לחברות הנדל"ן הגדולות להתרחק מהפרויקט. בגלגולו הנוכחי נדחה מועד סגירתו מספר פעמים ולקראת המועד האחרון אף פרשה ממנו הקבוצה שבראשות תדהר ובריטיש ישראל. לאחר שקבוצת סוהו נבחרה למשא ומתן הבלעדי הוארך מועד פקיעתו פעמיים.