וול סטריט התאוששה לקראת הסגירה; טאואר זינקה 10.3%

גלובס tv מוקדם יותר היום נסחרו המדדים בירידות של 1.5-1.7% ■ S&P ומודי'ס הזהירו כי יורידו דירוג האשראי של יוון ■ עלייה גדולה מהצפוי במספר דורשי העבודה ■ פאלם צנחה ב-19% לאחר אזהרת מכירות

התאוששות מרשימה נרשמה במסחר היום (ה') בוול סטריט: לאחר פתיחה שלילית בצל נתוני מאקרו עגומים, התאוששו בשעתיים האחרונות של המסחר המדדים, לאחר שלפרקים כבר ירדו בשיעורים נכבדים של 1.5-1.7% עד לסגירה ברמות המחיר הגבוהות של היום.

הסיבה להתאוששות אינה ברורה אולם להערכת גורמים בשוק מחירים נמוכים יחסית לשבועות האחרונים גרמו ל"מחפשי העסקאות" בשוק לצאת ולאסוף מניות.

נגיד ה'פד', בן ברננקי, הופיע היום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ואמר כי הבנק המרכזי האמריקני יבדוק דיווחים לפיהם בנקים בוול סטריט, ביניהם גולדמן זאקס, הימרו נגד כלכלת יוון, שחובותיה העצומים ממשיכים לאיים עליה. ברננקי התייחס לדיווח המרכזי מהוול סטריט ג'ורנל, לפיו גולדמן זאקס ובנקים אחרים בוול סטריט רכשו כמויות גדולות של חוזי החלף (Swaps), אשר עתידים להרוויח באם יוון תקרוס בעול חובותיה. ברננקי הוסיף כי גם רשות ניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) "מתעניינת" בנושא ואמר כי "ברור שהימור נגזרים בדרך שמסכנת פוטנציאלית חברה או מדינה הוא 'אינו מועיל'".

נזכיר כי אמש אמר ברננקי כי הכלכלה עדיין חלשה, תוך שהוא מביע דאגה מהאבטלה הגבוהה. ברננקי אף חזר על הבטחתו לשמור לעת עתה את הריבית ברמה אפסית. "ההתאוששות הכלכלית בשלבים מוקדמים והיא לא בת קיימא בוודאות", אמר ברננקי. "התאוששות בת קיימא תלויה בצריכת הסקטור הפרטי. ישנם סימנים חיוביים לעתיד, אולם שוק העבודה נותר די חלש".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מנתח את מדד S&P 500. "המבחן לטווח הקצר הוא מבחן תמיכה ב-1102-1103.5. תמיכה מעל הרמה הזו והמשך עליה יחזקו את מגמת העליה כאשר מהלך מעל 1110 יחשב סימן שורי נוסף. מהלך מתחת ל-1100 יחשב סימן דובי ומהלך מעל 1092 יחשב סימון דובי מאוד". "מי שעוקב אחרי מדד ה-VIX , מנקודת המבט של מגמת העליה, עדיף שהוא לא יעלה מעל 23. מהלך מעל 23 יכול ללמד על שינוי במגמת הפחד", הוסיף סגל.

עוד ברקע המסחר היום: סוכניות דירוג האשראי S&P ומודי'ס הזהירו שוב כי יורידו את דירוג האשראי של יוון. מודי'ס תשאיר את דירוג האשראי של יוון על "A2" במידה ויוון תצליח לעמוד בייעדי התוכנית. S&P הורידה ב-16 בדצמבר את דירוג האשראי של יוון ל"+BBB". נזכיר כי לפני כשבועיים מנהיגי אירופה ונשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, נפגשו בבריסל והכריזו על תוכנית להצלת הכלכלה היוונית. עם זאת, נכון לעכשיו אין הסכמה כוללת על התוכנית ובגרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגרמניה, קיימת התנגדות בקרב האזרחים למתן ערבויות ליוון.

נתונים עגומים משוק העבודה

לפני פתיחת המסחר פורסם היקף ההזמנות למוצרי צריכה בני קיימא, אשר עלה ב-3% בינואר לעומת צפי לעלייה מינורית בהרבה בשיעור של 1.5%. הסיבה המרכזית לזינוק הלא צפוי נעוץ בהזמנות גדולות של מטוסים אזרחיים, שכן רוב המגזרים האחרים דיווחו על הזמנות מוצרים נמוכות יחסית ואכן, היקף ההזמנות בניכוי תחבורה ירד ב-0.6% לעומת צפי לעלייה ב-1%. בפילוח מגזרים, ניתן לראות כי הזמנות התחבורה זינקו ב-15.6% ואיזנו במידה רבה נפילה של 0.6% בהזמנות מוצרים אחרות.

מספר דורשי העבודה החדשים במשק האמריקני הסתכם בשבוע החולף ב-496 אלף, גבוה מהתחזית לירידה ל-460 אלף לאחר הנתון משבוע שעבר, שהצביע על 473 אלף דורשי עבודה. מספר התביעות המתמשכות עלה השבוע ל-4.617 מ-4.611 תביעות.

קוקה קולה במו"מ לרכישת חברת הביקבוק תמורת 15 מיליארד ד'

מניותיה של פאלם צנחו לאחר שהחברה הזהירה כי מכירותיה לרבעון ינועו בין 300 ל-320 מיליון דולר, נמוך משמעותית מתחזיות השוק להכנסות בגובה 424.7 מיליון דולר.

יצרנית השבבים טאואר זינקה ללא דיווח יוצא דופן.

‎‎חברת קוקה קולה חתמה על עסקה לרכישת מרבית פעילויותיה של חברת מילוי הבקבוקים הגדולה ביותר שלה - קוקה קולה אנטרפרייסס תמורת 15 מיליארד דולר, כולל חובות. זוהי תפנית באסטרטגיה של קוקה-קולה, שהקפידה עד כה לשמור על הפרדה של פעילות הביקבוק מהייצור של המשקאות הקלים עצמם.

חברת הציוד לרשתות תקשורת המובילה בעולם, סיסקו מערכות , תחשוף ב-9 במארס טכנולוגיה חדשה לספקיות התקשורת שתאפשר שיפור במהירות הקישוריות ברשת האינטרנט, כך על פי מקורות המקורבים לחברה. באתר החברה נכתב "הטכנולוגיה שתחשף תשנה את פני האינטרנט לעד" וכן כי "השינוי יראה מה קורה כשהרשת מקבלת זריקת אדרנלין".

רויאל בנק אוף סקוטלנד דיווח על הפסד קטן מהצפוי בשנת 2009 בסך 3.6 מיליארד ליש"ט (5.5 מיליארד דולר), לעומת תחזית שאנליסטים של תומסון רויטרס שציפו להפסד של 5.7 מיליארד ליש"ט. זאת בהשוואה להפסד של 24.3 מיליארד ליש"ט אשתקד. הבנק דיווח על צמצום בהפסדים כאשר ההפסד הנקי ברבעון הרביעי עמד על 765 מיליון ליש"ט, לעומת הפסד של 24.35 מיליארד ליש"ט אשתקד.

"אנחנו אף פעם לא בורחים מהבעיות שלנו או מעמידים פנים שלא שמנו אליהן לב" אמר אמש נשיא טויוטה , אקיו טויודה בהופעתו הראשונה מול פאנל הקונגרס שעסק בעניין הריקול האדיר בהיקף של יותר מ-8 מיליון כלי רכב של יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, אשר בדגמים השונים שלה נתגלו בעיות שונות בהן גם האצה בלתי נשלטת של הרכב, והודיע כי הוא "לוקח אחריות מלאה" .

חברת הביגוד גאפ צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על רווח של 50 סנט למניה ברבעון הרביעי. כך לפי סקר בקרב אנליסטים שערכה תומסון רויטרס.

בזווית הישראלית, סלקום הודיעה כי תערוך פגישה שנתית של בעלי המניות ב-7 לאפריל.

הדירקטוריון של אורמת טכנולוגיות בחר בדויד ואגנר לחבר חדש בדריקטוריון. ואגנר ייכנס לתפקיד ב-1 באפריל.