צור שמיר מגייסת מקרן מנוף וע"י הנפקת אג"ח

חברת האחזקות של מוקי ודורון שניידמן תקבל הלוואה של 50 מיליון שקל מ-KCPS, ובמקביל היא מתכוונת לגייס 70-100 מיליון שקל באיגרות חוב

עסקה נוספת לאחת מקרנות המנוף, והפעם עם קבוצת ההחזקות צור שמיר, שבשליטת משפחת שנידמן, המחזיקה בעסקי ביטוח ופיננסים באמצעות ביטוח ישיר, ובחברת הנדל"ן אדגר. צור שמיר דיווחה היום כי חתמה על הסכם הלוואה בהיקף 50 מיליון שקל עם קרן המנוף KCPS. במקביל, מתכוונת צור שמיר לגייס כ-70-100 מיליון שקל נוספים בהנפקת אג"ח.

ההלוואה תישא ריבית צמודה בשיעור שנתי של 7.38% ותוחזר החל מיוני 2013 ועד מארס 2016. צור שמיר מתחייבת במסגרת הסכם ההלוואה לעמידה ביחסים פיננסים ולמתן בטוחות. קרן המנוף תקבל גם אופציות לרכישת מניות בחברת אדגר, בה מחזיקה צור שמיר ישירות כ-11.6% מהמניות.

מדובר באופציות למיליון מניות, המהוות כ-0.9% ממניות אדגר, במחיר מימוש של 6 שקל למניה - כ-22% מעל מחיר הבסיס שלה הבוקר בבורסה. הצדדים סיכמו עוד שקרן המנוף תקבל שעבוד ראשון על מניות שמחזיקה צור שמיר בביטוח ישיר מעבר למניות השליטה. צור שמיר מחזיקה כיום 67.2% ממניות ביטוח ישיר.

גבי לב, שותף מנהל בקרן המנוף של KCPS, אמר כי "צור שמיר היא חברה אשר לדעתנו מוערכת בחסר על ידי שוק ההון בהיבטים רבים, פיננסיים ואסטרטגים".

בביטוח ישיר ובקרן KCPS מציינים כי השלמת ההסכם כפופה לתנאים מתלים, בהם קבלת אישור הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר. פניה לממונה נעשתה אתמול כבירור מקדים, וככל הנראה לא צפויה בעיה מכיוון זה.

עוד לא השלימה עסקה אחת

קרן המנוף של KCPS הוקמה במאי 2009 והשותפים המנהלים בה הם יוסי דאובר, צבי פורמן, גבי לב, שי אילון, הדי בן סירא וצפי הדר ריכטר. נכון להיום טרם השלימה הקרן ולו עסקה בודדת והיא חתמה על הסכמים מקדימים להזרמת 65 מיליון שקל ליורופורט, ו-50 מיליון שקל כאמור עם צור שמיר.

עד חודש מאי הקרוב על הקרן להשלים עסקאות מימון בהיקף כולל של כ-240 מיליון שקל, על מנת לשמר את הכנסותיה מדמי ניהול ללא פגע. החברה חתמה כאמור על הסכמים לא סופיים להעמדת אשראי בסך 115 מיליון שקל, כך שעליה לבצע עסקאות נוספות בהיקף של 125 מיליון שקל לפחות.

המימון מ-KCPS הוא שלב מקדים להנפקת אג"ח סטרייט שתבצע צור שמיר. במסגרת ההנפקה תעמיד החברה למשקיעים בטוחה, באמצעות שעבוד שלילי על גרעין השליטה בביטוח ישיר (50.01%). כלומר, צור שמיר לא תשעבד מניות אלו לצד ג' ללא אישור בעלי האג"ח.

בנוסף, תספק החברה למחזיקי האג"ח ביטחונות נוספים ואמות מידה פיננסיות, לפיהן בדוחות הסולו ההון העצמי לסך מאזן לא יפחת מ-30%, וכן ההון העצמי יהיה גבוה מ-200 מיליון שקל.