אלמונים ריססו על מכונית השופטת שניידר: "את וביניש = רצח"

שוב אלימות נגד שופטים, והפעם - נגד שופטת בית משפט השלום בירושלים אנה שניידר ■ הערכה: מדובר במניע אישי הנוגע לתיקים בהם דנה השופטת ■ המשטרה פתחה בחקירת האירוע החמור

רמת האלימות וההסתה כלפי מערכת המשפט בישראל נמצאת בעלייה, אך נדמה כי הלילה נשבר כאן עוד שיא בבריונות נגד שופטים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, אנה שניידר, הופתעה לגלות הלילה את מכוניתה בחניה סמוך לביתה ברחוב ש"י עגנון בבירה, כשהיא מושחתת ועליה כתובות הסתה. כל ארבעת צמיגיו של הרכב, מסוג לקסוס, נוקבו. בנוסף, לאורך הרכב נכתב בשריטות הכיתוב: "את וביניש = רצח", והרכב רוסס והושחת בחומר כימי כלשהו.

מכוניתה של שניידר חנתה בחניה פרטית סגורה, כך שההערכה במשטרה היא שמדובר בפעולה מתוכננת מראש. תלונה הוגשה למשטרה, שפתחה בחקירת האירוע החמור.

בשלב זה, לאור נוסח האיום המפורש כלפי השופטת שניידר, כיוון החקירה המרכזי הוא תיקים בהם דנה השופטת, אולם במשטרה לא פוסלים כיווני חקירה אחרים.

משמר בתי המשפט תיגבר את האבטחה על השופטת בעקבות האירוע.

ידיד המשפחה: "השופטת מאד מוטרדת"

חברם הקרוב של השופטת שניידר ובן-זוגה, חבר מועצת העיר ירושלים עו"ד אלישע פלג, סיפר הלילה על תחושותיה של השופטת. "החריטה 'את וביניש = רצח' מטרידה מאד בנושא של איום על שופטים. זאת פעם שלישית שזה קורה, יש פה מסר לא רק לשופטת שניידר אלא גם לשופטת דורית ביניש", אמר עו"ד פלג. "עד לפני מספר דקות הייתי איתה והרגעתי אותה. היא אישה מאד חזקה ושקולה, אבל יחד עם זאת היא מאד מוטרדת מהעניין הזה".

עו"ד פלג הוסיף: "הנהלת בתי המשפט אמונה על בטחונם של השופטים. נציג אבטחה כבר נפגש עימה, ואני בטוח שכל מה שצריך נעשה. אני סומך על המשטרה שמטפלת בעניין הזה ברצינות. הגל העכור הזה חייב להיפסק".

איום שלישי על שופט בתוך פחות מחודש

לפני כ-3 שבועות בלבד הוצת רכבו של שופט המחוזי משה גלעד סמוך לביתו בעכו. אלמונים שהגיעו לפנות בוקר לאזור בו מתגורר השופט משה גלעד בעכו זיהו את מכוניתו, שפכו עליה חומר דליק, הציתו אותה ונמלטו מהמקום. במשטרה בודקים את האפשרות כי קיים קשר בין ההצתה לבין פסקי דין פליליים שגזר השופט גלעד. בעקבות האירוע החמור תוגברה האבטחה על השופט גלעד.

בסוף החודש שעבר הוכתה מערכת המשפט בישראל בתדהמה, כשבמהלך דיון בבית המשפט העליון בירושלים הותקפה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, כשאחד המבקרים באולם הדיונים זרק עליה נעל ופגע בפניה. השופטת יצאה מיד מאולם בית המשפט, ולאחר שעה קלה שבה השופטת לאולם הדיונים ואמרה: הכול בסדר, חוזרים לעבוד.

כתוצאה מפגיעת הנעל נשברו משקפיה של השופטת שנחבלה בפניה, והיא סבלה משריטות קלות. ייתכן שהמשקפים מנעו פציעה קשה יותר. התוקף, פיני כהן, צעק על השופטת וקילל אותה. אנשי האבטחה השתלטו עליו תוך שהוא צועק: "מושחתת, מושחתת, דורית ביניש מושחתת". כהן נעצר, וביום למחרת הוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת שופט. משפטו עדיין מתנהל.