צניחת מנופים פיננסים בלמה את עליית המדדים

בעוד שמדד נדל"ן 15 בבורסה המקומית השלים ירידה שבועית בהתאם למגמה השלטת, הצליח מדד נדל"ן כחול-לבן להציג דווקא עלייה - ובשיעור כפול

בעוד שמדד נדל"ן 15 בבורסה המקומית השלים ירידה שבועית בהתאם למגמה השלטת, הצליח מדד נדל"ן כחול-לבן להציג דווקא עלייה - ובשיעור כפול. בניגוד למקובל בשבועות האחרונים, הפעם מאחורי העליות לא עומדת מנופים פיננסים, שצנחה השבוע מאיגרא רמא לבירא עמיקתא והשילה 14.3%, לאחר שג'קי בן זקן, אולי בעל המניות המזוהה ביותר עם מנופים (12.9%), נעצר בחשד להעלמת 2.3 מיליון שקל משלטונות מע"מ בגין רכישת 17 חנויות אופנה באופן פרטי. למרות שמנופים היוותה אבן על צווארו של המדד השבוע, היא עודנה שיאנית התשואה מתחילת השנה מקרב מניותיו.

מי שהובילו את המדד לתשואה החיובית שבכל זאת הציג נדל"ן כחול-לבן היו איירפורט סיטי ומליסרון, שתרמו לתשואה הסופית 1.5% יחדיו. הראשונה, שקפצה בשיעור דומה לצניחה של מנופים, נהנתה מרוח גבית של תוצאות הנפקת הזכויות. במסגרתה גייסה איירפורט סיטי 98.8 מיליון שקל ברוטו, ובנוסף, קצרה המניה גם שבחים ממגדל שוקי-הון, בשל ההחזקה במתחם הנושא את שמה סמוך לנתב"ג.

מליסרון, כאמור, בלטה אף היא, לאחר שהודיעה כי תחלק 120 מיליון שקל בשנה הנוכחית כדיבידנד, עלייה של 20%. סכום זה שיקף סמוך למועד הדיווח תשואת דיבידנד של 5.3%, והוא גבוה לאין ערוך מהתשואה הנוכחית לפדיון המגולמת באג"ח שהנפיקה - 2.1%-3.4% ברוטו.

שבוע חיובי עבר גם על רבוע כחול נדל"ן, שזוכה לעדנה בשל השתתפותה בקבוצת גינדי, שניהלה השבוע מו"מ על מכרז השוק הסיטונאי בתל-אביב. קבוצה זו הציעה 950 מיליון שקל לפני מע"מ, ורכיב נוסף תלוי הצלחת שיווק 600 הדירות במתחם. לשם השוואה, קבוצת סוהו (בה חברה גם מניית המדד אמות), חזרה בסוף השבוע אף היא לשולחן המו"מ, כשככל הידוע, הצעתה עומדת על 856 מיליון שקל, והרכיב הנוסף נאמד ב-40%-50%.

44
 44