אחרי פתיחה חזקה: פברואר רגוע יחסית בגיוסים לתעודות הסל

הענף גייס כ-630 מיליון שקל ■ המגייסת הגדולה היא דווקא החברה הקטנה ביותר, הראל סל, שגייסה כ-216 מיליון שקל

אחרי פתיחת שנה חזקה, בה גייסה למעלה ממיליארד שקל בינואר, תעשיית תעודות הסל רושמת חודש שקט יחסית בפברואר עם גיוסים של מעל 600 מיליון שקל. בעוד בחודש שעבר הן גייסו כמעט פי שניים מקרנות הנאמנות, החודש חזרו הגיוסים לפרופורציות של השוק, כשעיקר הגיוסים בוצע על ידי קרנות הנאמנות, ועל חשבון התעודות.

בסך הכל, כל מנפיקי תעודות הסל רשמו בחודש החולף גיוסים, גם אם בסכומים קטנים. בהמשך למגמה שמאפיינת את שני השווקים בשנה החולפת, עיקר הגיוסים בענף התרכז במניות, כשהתעודות האג"חיות רשמו פדיונות.

מבין השחקנים השונים, קסם של אקסלנס, המנוהלת על ידי אבנר חדד ובועז נגר, ממשיכה להגדיל את היקף הנכסים שלה, שעולה היום על 16 מיליארד שקל. זאת, למרות שהחברה הייתה המגייסת הרביעית בגודלה בשוק, בפברואר. קסם מחזיקה כעת בנתח שוק של 32.5% בתעודות הסל.

החברה השנייה בגודלה, תכלית שבניהול איל סגל ודוד אללוף, גייסה בחודש החולף 134 מיליון שקל, והגדילה את נתח השוק שלה ל-25.7%. תכלית מרכזת עניין רב בענף לאחר שבנק דיסקונט דיווח על מהלכים לזירוז מכירת אחזקותיו בחברה (20%), כשאל המכירה עשוי להצטרף מייקל דיוויס, שמחזיק ביתרת המניות.

פסגות סל מבצרת את מעמדה במקום השלישי בענף, עם גיוסים של 146 מיליון שקל, שמביאים אותה לנתח שוק של 15.1%. הרביעית בענף, מבט, המנוהלת על ידי ליאור כגן, רשמה בחודש האחרון גיוס של ארבעה מיליון שקל בלבד, אך הצליחה להגדיל את היקף נכסיה בכ-1.9% לנתח שוק של 12.7%. אינדקס, שמנוהלת על ידי אורי בן-דב, הובילה אשתקד בגיוסים, אך אלו נחלשו מעט מתחילת השנה, ובפברואר היא גייסה כ-64 מיליון שקל.

המגייסת הגדולה בחודש האחרון היא דווקא השחקנית החדשה והקטנה ביותר בשוק היום, הראל סל, אותה מנהל אורי שור. החברה גייסה כ-216 מיליון שקל בפברואר, וראשיה יכולים להיות שבעי רצון מהחלטתם לפני כשנתיים, לצאת לדרך באופן עצמאי ולא דרך רכישה של חברה קיימת.

22
 22