קרנות הנאמנות גייסו 2.3 מיליארד ש' בפברואר; מי הוביל?

מגדל שוקי הון ממשיך להוביל בגיוסים עם כ-414 מיליון שקל בחודש החולף ■ מבין הגופים הקטנים בולט רמקו שכמעט והכפיל את היקף נכסיו בתוך חודשיים

לאחר חודש חלש יחסית, חוזרות קרנות הנאמנות לגייס בקצב מרשים. במהלך חודש פברואר גייסו הקרנות השונות סכום של כ-2.3 מיליארד שקל וחזרו להאפיל על ענף תעודות הסל (ראו ידיעה נפרדת בעמוד זה). בסך הכל, נכון להיום, מנהלת תעשיית הקרנות כ-138 מיליארד שקל. הגיוסים בתעשייה היו מנת חלקם של כמעט כל המנהלים.

על פי נתוני הענף, הקרנות המסורתיות, בעיקר באפיקים האג"חיים, ממשיכות להוביל את הגיוסים, כשמנגד נפגעו מעט הגיוסים באפיקים צמודי המדד, בעקבות המדד השלילי בינואר (מינוס 0.7%). גם באפיק אג"ח מדינה רשמו הקרנות פדיונות, בהמשך למגמה מתחילת השנה. הגיוסים בקרנות המסורתיות משחקים לידיהם של מנהלי הקרנות, שגובים דמי ניהול גבוהים יותר, בקרנות אלו.

בצד השני של הסקאלה ממשיכות לדמם הקרנות הכספיות, שהריבית הנמוכה השוררת בשוק פוגעת בהן מאז פרץ המשבר הפיננסי. היקפן של הקרנות, נכון לסוף פברואר, עומד על כ-15.2 מיליארד שקל, והן מהוות כ-11% בלבד מסך הנכסים המנוהל בתעשייה.

פסגות לא נפגעה

פסגות, המובילה את התעשייה בנתח השוק, רשמה בפברואר גיוס של כ-162 מיליון שקל. בניגוד למגמה בענף, נהנה בית ההשקעות מגיוסים בקרנות הכספיות שקיזזו את הפדיונות בקרנות המסורתיות שלו. כפי שכתבנו ביום חמישי, למרות החשד להרצת ני"ע בבית, פסגות לא ספגה פגיעה מהותית בקרב היועצים, כפי שמשתקף מהגיוסים בענף הקרנות ובתעודות הסל בחודש החולף.

במקום השני מבססת הראל-פיא, המנוהלת על ידי סמי בבקוב, את מעמדה על חשבון אקסלנס. הראל היא המגייסת השנייה בגדולה עם 261 מיליון שקל בפברואר, לעומת אקסלנס שהסתפקה בגיוס של 6 מיליון שקל בלבד, במקום השלישי בנתח השוק.

המגייסת הגדולה ביותר בתעשייה ממשיכה להיות מגדל שוקי הון, שעם גיוס של כ-414 מיליון שקל בפברואר וכ-730 מיליון שקל מתחילת השנה, מתקרבת לשתיים שלפניה, עם היקף נכסים של כ-13.9 מיליארד שקל. במקום החמישי נמצאת אי.בי.אי שמנהלת מעל 10 מיליארד שקל.

כלל פיננסים, המנוהלת על ידי טל רז, מצליחה לעצור את הדימום בקרנות שלה בפברואר. החברה גייסה בחודש זה כ-15 מיליון שקל, למרות המשך הפדיונות בקרנות הכספיות. החברה שומרת על מקומה בנתח השוק ומקדימה את מיטב הממוזגת שמנהלת כ-8.6 מיליארד שקל לאחר גיוס של כ-130 מיליון שקל בפברואר. דש ומנורה תופסות את המקומות השמיני והתשיעי בהתאמה עם גיוסים של 41 מיליון שקל ו-191 מיליון שקל, בחודש החולף.

במקום העשירי מחליפות קרנות הנאמנות של אפסילון את אלטשולר שחם. הקרנות של אפסילון גייסו כ-190 מיליון שקל בחודש החולף, הגיוס הרביעי בגודלו בתעשייה. אלטשולר, מנגד, גייס כ-41 מיליון שקל בלבד. מבין השחקנים שבחלק התחתון ברשימה בולטים במיוחד אנליסט, שגייס 116 מיליון שקל בפברואר, ורמקו, שגייס כ-175 מיליון שקל. רמקו ממוקם שלישי בגיוסים מתחילת השנה, וכמעט והכפיל את היקף הכנסים המנוהלים על ידו לכ-692 מיליון שקל כיום.

33
 33