דובאי מטילה סנקציות: אוסרת הכניסה של ישראלים למדינה

מפקד משטרת דובאי אומר היום כי בעקבות חיסול בכיר החמאס, מחמוד אל מבחוח, לא תותר יותר כניסת ישראלים לשטחה של הנסיכות, כפי שהתאפשר עד כה בהיתרים מיוחדים ■ חקירת משטרת דובאי זיהתה חשוד נוסף בחיסול

בדובאי ממשיכים בחקירת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח ונוקטים בסנקציות נגד ישראל, אותה הם מאשימים באחריות להתנקשות.

דאחי חלפאן תמים, מפקד המשטרה המקומית, הודיע כי תיאסר הכניסה למטיילים ולאנשי עסקים שעל פי החשד מחזיקים בדרכון ישראלי - כפי שהתאפשר עד כה בהיתרים מיוחדים. תמים הוסיף כי הוא משוכנע שהמוסד הוא ששלח את חברי החולייה שכעת מונה 27, לאחר זיהוי של חשוד נוסף.

אמש חשפו מקורות בחמאס כי החיסול בדובאי לא היה הניסיון הראשון להתנקש בחייו של מבחוח, וקדמו לו עוד שניים בעבר.

הפעם הראשונה הייתה כשמבחוח נורה ממארב שהמתין לו בביירות, בירת לבנון. בפעם השנייה, בחודש מאי שעבר, אושפז מבחוח בבית החולים בדובאי במצב של חוסר הכרה חלקי וסחרחורות קשות - אז לאחר בדיקות התגלה שהוא סובל מדלקת מסוימת בריאות. הוא טופל באנטיביוטיקה ושוחרר.

עוזרו הקרוב של מבחוח, מוחמד בסאר, שכלי התקשורת הערבים דיווחו על מעצרו בשבוע שעבר, אמר כי הוא יודע שבתקופה האחרונה ליוו את מבחוח "עיניים שאינן שוחרות את טובתו".

אתמול פורסם, כי סגן מפקד משטרת דובאי, חמיד מארר אל-מזיינה, הכריז במסיבת עיתונאים בדובאי, כי "חומרי הרדמה בכמות גבוהה הוחרדו על ידי המחסלים לגופו של מחמוד מבחוח, ולאחר מכן הם חנקו אותו למוות". לדבריו של איש המשטרה בדובאי, חומרי ההרדמה העוצמתיים בהם נעשה שימוש גרמו למבחוח לאבד את הכרתו, ולאחר מכן "השלימו המחסלים את העבודה" באמצעות חניקתו למוות.