נעילה חיובית בת"א: המעו"ף עלה 0.7% לשיא של יותר משנתיים

מדד הביומד זינק ב-2.9% ביום המסחר הראשון בו ■ סלקום דיווחה על תוצאות שיא ■ יום עמוס במגזר חיפושי הנפט והגז: מסיבת עיתונאים עם מנכ"ל נובל אנרג'י, הלמן אלדובי רוכשת 10% מהזכויות ב"גל" מרציו

הבורסה בת"א המשיכה היום (ג') את המומנטום החיובי וננעלה בעליות שערים. מדד המעו"ף התחזק וננעל ב-1,195 נקודות - רמת שיא בה לא היה מאז ינואר 2008. מדד הביומד זינק ביום המסחר הראשון בו בבורסה בת"א.

העליות במעו"ף עשויות להוביל ל"מהלך משמעותי של עליות" להערכת זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". פעילים בשוק אמרו ל"גלובס" כי "נראה כי השורטיסטים מתכסים על הפסדיהם, ואל השוק זורמים כספים מהזרים ומהקרנות - מה שמלבה את העליות".

בין הגורמים המרכזיים שהובילו את השוק הישראלי לכיבוש פסגות חדשות, נציין את העליות המרשימות שאפיינו אמש את סגירת המסחר בוול סטריט עליה השפיעו לטובה נתוני מאקרו ועסקות מיזוג ורכישה ענקיות וגם היום המתינו המשקיעים לעליות בפתיחה, מה שאכן התממש. גם באירופה נסחרים המדדים המובילים בעליות, כאשר באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

עוד הושפע המסחר מההסכמות אליהן הגיעו אמש אפריקה ישראל והגופים המוסדיים לפיהן המוסדיים הסכימו להפחתות ויקבלו תוספת של 5% במניות אפריקה נכסים ששווין כ-60 מיליון שקל - מה שמנע את פיצוץ מתווה הסדר החוב המורכב הצפוי להגיע לאישור האסיפה של כל מחזיקי האג"ח באמצע החודש.

סלקום - גידול בשדרוג לדור השלישי ולשימוש בתכנים

גם היום המשיכו להתפרסם דו"חות של החברות השונות בשוק ביניהם בלטו הדו"חות של סלקום שדיווחה על תוצאות שיא בשנת 2009 כולה וברבעון הרביעי, כאשר בשנת 2009 זינק הרווח הנקי המתואם ב-19.5% ומספר המנויים גדל ל-3.292 מיליון כשבסיום השנה כ-997 אלף ממנויי החברה משתמשים בדור שלישי. סך הכנסותיה ברבעון הרביעי עלה ב-4.3% ל-1.639 מיליארד שקל והרווח הרבעוני עלה ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 257 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

גם השטף הנמשך של ההערכות החיוביות ביחס לכלכלה הישראלית סיפק רוח גבית לשוק, כאשר אמש היתה זו סוכנות הדירוג מודי'ס ששינתה את תחזית הדירוג למערכת הבנקאות הישראלית מתחזית שלילית שניתנה לה בשנת 2008 לתחזית יציבה, כאשר כלכלני הסוכנות ציינו כי הם שוקלים להעלות את דירוגם של הבנקים בישראל. נציין כי מדד הבנקים הוא היחיד מבין מדדי הבורסה אשר רושם תשואה שלילית מתחילת השנה שמסתכמת בכ-5.2%. נציין כי מניות הבנקים הגדולים, לאומי ופועלים מובילות את מחזורי המסחר היום במעו"ף ומדד הבנקים מטפס ב-1.8%. עם זאת לא הכל ורוד בענף כאשר בבנק דיסקונט מתכוננים העובדים להסלים מחר את העיצומים ולהשבית את כל הסניפים.

זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול היתה זו מריל לינץ' שהעריכה כי "שוק המניות הישראלי ייטיב מהשדרוג של ישראל למשפחת השווקים המפותחים ב-MSCI". וציינו כי "למרות שישראל תהווה רק חלק קטן מהמדד, יש לה מה שדרוש כדי לרשום תשואת יתר: כלכלה חזקה ויציבה עם פוטנציאל ארוך-טווח לעקוף את שיעורי הצמיחה הנהוגים בשווקים המפותחים. וגם המכפילים מפתים".

זרימת הכספים לשוק באה לידי ביטוי בסיכום חודש פברואר בו גייסו הקרנות השונות סכום של כ-2.3 מיליארד שקל וחזרו להאפיל על ענף תעודות הסל. בסך הכל, נכון להיום, מנהלת תעשיית הקרנות כ-138 מיליארד שקל. הגיוסים בתעשייה היו מנת חלקם של כמעט כל המנהלים.

המגזר החם - מתקרר?

מגזר מניות חיפושי הנפט והגז בישראל המשיך לרכז עניין רב היום, כאשר מנכ"ל נובל אנרג'י שמבקר בארץ וערך היום מסיבת עיתונאים שפך אור על תוכניות החברה בקידוחים "תמר" אותו כינה "מפלצתי" ו-"דלית". נובל מעורבת בקידוחים אלו בשיתוף עם החברות דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק ואלון גז . דייווידסון התייחס בקצרה לקידוח "לויתן" בו שותפה גם רציו ואמר שהוא מאמין כי ישנם מאגרים נוספים מסביב ל"תמר" ו"דלית". לדבריו, "ביצענו סקר סיסמי תלת-מימדי, שמספק מידע מתוחכם מאוד ובאמצעותו נדע אם ישנם מאגרים נוספים". כשהוא מכנה את ישראל "ארץ זבת חלב וגז טבעי" הדגיש דווידסון כי "נובל אנרג'י לא תהיה כאן למשך שנים אלא למשך עשרות שנים". יחד עם זאת הזהיר אנדרסון את המשקיעים מפני הסיכונים הרבים הקיימים בתחום זה.

עוד פורסם היום כי רציו תעביר 10% מקידוח "גל" לשותפות הנפט של הלמן ואלדובי. רציו תעביר הזכויות באתר הקידוח הימי הסמוך ל"לוויתן" לשותפות "הזדמנות ישראלית מקורות אנרגיה" בתמורה לתמלוגים על תגליות עתידיות. שתי השותפויות יתחילו במבחנים סייסמים בשטח הרשיון בהיקף כ-4.5 מיליון דולר.

בנוסף, ממתינים המשקיעים לעדכונים של ביחס לתוצאות מבחני ההפקה של קידוח "צוק תמרור 4" שבו מחזיקות זרח , אבנר ודלק קידוחים , אשר בו פרץ בשבוע שעבר נפט שהצית להבה ואת דמיונם של המשקיעים.

ואם לא די בכך אז בשעות אחר הצהריים תתקיים אסיפה של מחזיקי יחידות ההשתתפות של גבעות ובה יוחלט כיצד להתקדם בענייני מימון הקידוח אשר רק לפני יומיים דיווחה החברה כי כמויות הגז ב"מגד 5" גבוהות פי 10 מהכמויות שנמצאו עד היום בקידוחים השונים שנערכו בשדה מגד.

טאואר שבה היום שיא שנתי חדש לאחר שדיווחה על הסכם בקוריאה. ההסכם הינו עם המרכז האקדמי לתכנון שבבים בקוריאה, שמטרתו היא האצת מומחיות תכנון שבבים ייחודיים במדינה, כאשר טכנולוגיות ייצור השבבים של טאואר ישולבו באוניברסיטאות בקוריאה ויסייעו לסטודנטים.

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]