בפברואר היה לממשלה גרעון תקציבי של 2.8 מיליארד שקל

מתחילת השנה מסתכמת הפעילות התקציבית בעודף של 900 מיליון שקל, לעומת גירעון של 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד

בחודש פברואר היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך של 2.8 מיליארד שקל (גירעון של 2.6 מיליארד בפעילות למימון הכוללת מתן אשראי נטו). כך על פי אומדנים ראשונים שנערכו על-ידי החטיבה למידע ניהולי באגף החשב הכללי.

בפעילות מקומית היה לממשלה גירעון של 2.5 מיליארד שקל ובפעילותה בחו"ל - גירעון של כ-300 מיליון שקל.

מתחילת השנה מסתכמת הפעילות התקציבית בעודף של 900 מיליון שקל, לעומת גירעון של 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מגמת הקיטון בגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים נמשכה גם בפברואר והוא הסתכם ב-36.2 מיליארד שקל.

בחודש פברואר היתה רמת ההוצאה גבוהה במעט מהמתוכנן, והסתכמה בסך של 19.1 מיליארד שקל. הוצאות המשרדים ללא מתן אשראי הסתכמו הגיעו ל-16.2 מיליארד שקל ותשלומי הריבית - ל-2.9 מיליארד שקל.

בדומה לינואר, גם בפברואר רמת ההוצאות של המשרדים היתה גבוהה מרמתן בחודשי פברואר בשנים האחרונות. משרד האוצר מסר כי "נראה לנו שאפשר לייחס תופעה זו למעבר חלק יותר לחודשים הראשונים של שנת התקציב 2010 כתוצאה מהתקציב הדו-שנתי וכן, להקדמת העברת עודפים מתקציב 2009".

סך ההכנסות ממסים הסתכמו ל-14.5 מיליארד שקל, לעומת 13.5 בפברואר אשתקד. לדברי האוצר, "ילפי נתוני ההכנסות ל-1 במארס, נראה לנו כי יתכן שהיתה גלישת תקבולים מפברואר למארס עקב היום האחרון של החודש שחל בפורים, שלא היה יום עסקים".

הכנסות מסים ישירים (מס הכנסה) הסתכמו ל-7.6 מיליארד שקל, לעומת 7.3 מיליארד בפברואר אשתקד. הכנסות ממסים עקיפים (מכס ומע"מ) הגיעו ל-6.6 מיליארד שקל, לעומת 5.8 בפברואר אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ממסים לסך של 31.8 מיליארד שקל, לעומת 27.7 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

בפעילות המימונית של הממשלה היה גיוס הון נטו חיובי בהיקף כולל של 3.3 מיליארד שקל: ביתרות הממשלה בבנקים חלה עלייה של כ-800 מיליון שקל, כתוצאה מהפעילות התקציבית (גירעון ומימונו).