גם קונרד מוריס מתקדם לקראת רכישת השליטה באנגל משאבים

מחזיקי האג"ח באנגל אירופה תמכו בהצעה של המיליונר היהודי להשתלטות על החברה הבת * הצעה עומדת במקביל להסדר שמקדמים מחזיקי האג"ח באנגל משאבים עם קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן

הכאוס בחברות שבקבוצת הנדל"ן לגנא נמשך. מחזיקי האג"ח בחברת אנגל אירופה, הביעו אמש תמיכה בהצעה של קונרד מוריס להסדר חוב בחברה, ברוב של יותר מ- 75%. נאמן האג"ח, זיו-האפט BDO, צפוי לפנות בימים הקרובים לביהמ"ש כדי שזה יכריע האם כל הקולות בהצבעה היו כשרים.

מוריס, ממייסדי חברת סודה קלאב, מציע לשלם 60 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של אנגל אירופה תמורת מניות השליטה בחברה הבת אנגל משאבים (65%). בנוסף מציע מוריס להעניק להם 25% ממניות אנגל משאבים, וכן להלוות לה 30 מיליון שקל (לצורך תשלום האג"ח הקרוב). אנגל אירופה חייבת למחזיקי האג"ח שלה 360 מיליון שקל.

אלא שמחזיקי האג"ח בחברה הבת אנגל משאבים (החייבת להם 260 מיליון שקל) כבר בחרו בחודש שעבר בהצעה של קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן להשתלטות על החברה באמצעות הסדר חוב, שמתנגש עם ההסדר בחברה האם, אנגל אירופה. נראה כי את הפלונטר שנוצר בשתי החברות יתבקש ביהמ"ש להתיר.

מעשירי בריטניה

למשפחת מוריס, המדורגת בין 100 המשפחות העשירות ביותר בבריטניה, יש היום מספר נכסי נדל"ן בישראל, מניות בסודה קלאב (המתכננת הנפקה בנאסד"ק השנה) ואת העיתון "מקור ראשון". הפעילות של אנגל אירופההינה סינרגטית לפעילותה של משפחת מוריס במרכז ומזרח אירופה. מלבד בנדל"ן המשפחה פעילה גם בתחומי האופנה, הטקסטיל והטכנולוגיה.

אנגל אירופה היא חברה בת של לגנא הולדינגס, הנמצאת בשליטת אזורים של שעיה בוימלגרין (וצפויה לעבור לידי מחזיקי האג"ח של החברה). כל החברות בקבוצת אנגל נקלעו למשבר קשה, והן מנהלות בחודשים האחרונים מלחמת הישרדות במטרה להגיע להסדר חוב עם הנושים.

אנגל אירופה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 בהפסד של 134 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 97 מיליון שקל בשנת 2008. היקף ההתחייבויות של החברה (במאוחד) מסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.