האסטרטגיה המנצחת של החודש: שורט גוגל, לונג ביידו

מנהל ההשקעות ג'יימס אנדרסון, שנקט באסטרטגיה הזו, טיפס לראש טבלת ביצועי הקרנות באנגליה

כאשר ענקית החיפוש באינטרנט גוגל הודיעה ב-12 בינואר כי היא שוקלת לסגת מהשוק הסיני בעקבות מתקפות האקרים על תיבות המייל שהיא מפעילה (Gmail) וכן על עשרות אתרי אינטרנט נוספים של חברות זרות, מנהל ההשקעות ג'יימס אנדרסון מבית ההשקעות אדינברו מכר את המניה וקנה את מניותיה של המתחרה העיקשת של גוגל בסין: ביידו .

אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה. מאז אותו יום זינקה מניית ביידו ב-34% וגוגל איבדה 8.5%. די היה במהלך זה כדי להקפיץ את התשואה של הקרן שמנהל אנדרסון, בהיקף של 2.8 מיליארד דולר, לראש טבלת ביצועי הקרנות באנגליה, בחישוב שנתי. הכנסות גוגל בסין מסתכמות ביותר מ-600 מיליון דולר בשנה וביידו מפעילה את מנוע החיפוש בפופולארי במדינה, כאשר יותר מ-50% מהגולשים הסינים מעדיפים את ביידו.

"גוגל למעשה הודתה שהיא הפסידה בקרב על סין", אמר אנדרסון לסוכנות בלומברג. "היה זה וידוי שהוסיף לערכה של ביידו".

לפי נתוני בלומברג, מנהלי השקעות בעולם המערבי מסיטים כספים לשווקים מסוכנים יותר, בעיקר במזרח הרחוק, כחלק מתהליך של הגברת הסיכון לאחר שנה של ראלי מדהים בשווקים. לדברי אנדרסון, "אני אוהב להשקיע במדינות שמייצרות צמיחה חזקה".

אנדרסון עומד בראש הקרן מאז שנת 2000. המניה הסינית השנייה בגודלה בתיק ההשקעות שלו, אחרי ביידו, היא New Oriental Education & Technology Group (סימול בוול סטריט: EDU), המפעילה את רשת החינוך הפרטית הגדולה בסין. השקעות אחרות שלו בסין כוללות את Ctrip.com (סימול: CTRP), חברת מכירות הכרטיסים המקוונים הגדולה בסין; Belle International Holdings, רשת חנויות נעלי הנשים הגדולה בסין; וכן Tencent Holdings (סימול בהונג קונג: 2943), חברת האינטרנט הגדולה בסין.