נתוני האבטלה הרימו את וול סטריט; אקספון זינקה 52%

גלובס tv יום חמישי ברצף של עליות ב-S&P 500 ■ יום לפני דו"ח התעסוקה החודשי, חלה ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שירדו ל-469 אלף ■ פריון העבודה ברבעון ה-4 זינק ב-6.9% ■ המכירות התלויות של בתים קיימים צנחו 7.6%

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו ערב נוסף של עליות שערים שהסתכמו בעד 0.5%. בסיום המסחר הצליחו המדדים לשוב לעליות שאפיינו אותם בפתיחת היום, זאת לאחר שבמהלך היום היה המסחר מתון יותר לאחר נתון מאכזב משוק הנדל"ן. לפני פתיחת המסחר הושפע השוק מנתונים טובים יותר שהצביעו על ירידה במספר התביעות הראשוניות והמתמשכות לדמי אבטלה בארה"ב וכן נתונים מעודכנים לרבעון הרביעי שהצביעו על זינוק בפריון העבודה ב-6.9% וצניחה בעלויות יחידת העבודה. כל זאת יום לפני פרסום נתוני התעסוקה הממשלתיים שצפוים להצביע על אובדן של 50,000 מקומות עבודה נוספים ועליית שיעור האבטלה מ-9.7% ל-9.8%.

מדד ה-S&P 500 חתם אתך היום החמישי ברצף בו נרשמו בו עליות ולראשונה מאז ינואר סגר מדד הדאו ג'ונס בטריטוריה החיובית בשנת 2010. "ה-S&P 500 פרץ את כל הממוצעים הנעים כלפי מעלה, ורק ההתנגדות ב-1,160 נק' עומדת בינו לבין התחדשות מגמת העלייה. כל עוד המדד מעל 1,100 ומתחת ל-1,160, השאלה היא מי תעבוד: ההתנגדות או תמיכת הממוצעים", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "בשלב זה, נראה שתמיכת הממוצעים היא זו שיש לסמוך עליה, ואם כך יהיה, המשמעות היא גל עולה משמעותי בדרך".

בנוסף דווחו היום מרבית רשתות הקמעונאות (לא כולל וול מארט) כי למרות מזג האוויר הקשה עלו מכירותיהם בחודש פברואר ב-3.7%, מעל לתחזיות האנליסטים בוול סטריט וחודש שלישי של עלייה בנתון זה, כאשר העלייה היתה לרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2007, חודש לפני תחילת המיתון. על פי נתוני תומסון רויטרס 14 מהרשתות הפועלות בארה"ב הכו את התחזיות לעומת 3 שפיספסו.

ובוושינגטון - ממשל אובמה מציע להציב דרישות נזילות חדשות מהחברות הפיננסיות המעורבות בהשקעה בנדל"ן. כך הודיע אמש (ד') הבית הלבן. הדרישות החדשות הן חלק מפרטים נוספים ששלח אתמול הבית הלבן לגבעת הקפיטול נוגע להצעה שהוא הציג בינואר האחרון, שזכתה לכינוי "חוק וולקר". המדובר בהצעתו של היועץ החיצוני המיוחד לנשיא, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר פול וולקר, לביצוע הפרדה בין פעילות ספקולטיבית של חברה פיננסית גדולה (כמו מסחר נוסטרו שלה) לבין פעילות בנקאית קמעונאית רגילה. "החברות הללו יהיו נתונות לפיקוח הדוק יותר ויחויבו לספק לשוק יותר מידע באשר לסיכונים שהן נוטלות על עצמן", נמסר בהודעת הבית הלבן.

נתונים מעורבים: שוק העבודה והפריון משתפרים - שוק הדיור מתדרדר

ב-15:30, שעון ישראל, פורסמו נתונים מתוקנים בדבר פריון העבודה ברבעון הרביעי, שהצביעו על עלייה של 6.9% בפרודוקטיביות לעומת צפי לגידול של 6.2%. עלות יחידת עבודה צנחה ב-5.9% ברבעון הרביעי לעומת צפי לירידה של 4.5% בלבד.

הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הצביע על ירידה של 29 אלף תביעות ל-469 אלף תביעות לעומת 498 אלף בשבוע לפני כן.מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה נפל ב-134 אלף ל-4.5 מיליון - הרמה הנמוכה ביותר מזה שנה.

ב-17:00 פורסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש ינואר שעלה ב-1.7% לעומת צפי לעלייה של 1.8%, הנתון לחודש דצמבר עודכן חדות כלפי מטה והצביע על עלייה של 1% לעומת פרסום קודם של 1.5%.

במקביל, פורסמו נתונים אודות מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש ינואר, שאיכזבו כאשר הצביעו על צניחה של 7.6% לעומת חודש דצמבר לעומת הצפי שהיה לעלייה של 1%. למרות הירידה, נתוני ינואר 2010 עדיין גבוהים ב-8.8% מנתוני ינואר 2009 אז היה המשבר בשיאו. הירידה בינואר 2010 היתה לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009.

העיניים על מגזר הקמעונאות

כאמור, הקמעונאיות נמצאות היום בכותרות לאחר שעקפו את ציפיות המכירות בפברואר. ביניהן נציין רשתות כמו טרגט ומייסיס' . וול מארט אמנם לאפרסמה את נתוני המכירות החודשיים, אך לעומת זאת הודיעה כי היא מעלה את הדיבידנד השנתי ב-11% ל-1.21 דולר למניה.

מנכ"ל סיטיגרופ , ויקרם פנדיט, העיד היום בפני פאנל בסנאט, שמפקח על תוכנית החילוץ והאשים את השורטיסטים בהפלת המניה שהביאה את הבנק להזדקק לסיוע של משלמי המיסים האמריקנים. פנדיט הבהיר כי "הבנק השתנה באופן מהותי מאז המשבר".

לאחר הנעילה, מארוול צפויה להציג זינוק ברווחיה ברבעון הרביעי הפיסקאלי של 2010 ל-37 סנט למניה, לעומת 5 סנט ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

אקוויטי וואן צפויה לדווח, לאחר המסחר, על רווח של 26 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת רווח של 19 סהט ברבעון המקביל.

אקספון הדואלית מגיבה בזינוק חד לאחר שזינקה גם בת"א על רקע רכישתה על ידי חזי בצלאל בתמורה ל-6.5 מיליון דולר. בצלאל, שלפני מספר חודשים התמודד גם במכרז על רכישת מירס, חתם דרך חברת מרתון טלקום שבבעלותו על הסכם עקרונות לרכישה, במטרה להפוך את אקספון למפעיל סלולר וירטואלי.

אופנהיימר חוזר על המלצת "תשואת יתר" לצ'ק פוינט במחיר יעד של 40 דולר למניה. האנליסטים בבית ההשקעות מאמינים כי 2 מוצרים חדשים שהשיקה החברה בשבוע שעבר, מדגישים את המיקוד המחודש שלה בתחום מוצרי הקצה, והם מצפים לראות הרחבה נוספת של הפורטפוליו הקיים בהמשך השנה.

דירקטוריון אינטרנט זהב החליט על תוכנית רכישה חוזרת של מניות החברה בהיקף של 30 מיליון שקל שהם כ-8 מיליון דולר בבורסה של ת"א ובנאסד"ק.