כלכלני בנק הפועלים: השקיעו במניות ספציפיות ולא במדדים

הלכלני הבנק, בסקירה על המשק המקומי מעריכים כי בתקופה הקרובה צפויה שונות גבוהה בין המניות, בהתאם לתוצאות החברות ולתמחור הספציפי של כל מניה ■ "הצמיחה תיוותר ברמה של 4% ויותר במחצית הראשונה של השנה"

בבנק הפועלים פירסמו היום סקירה על שוק ההון המקומי, ולפי דברי הפתיחה ניתן להבין את הסנטימנט של הכלכלנים. "המשק הישראלי ממשיך להפתיע בעוצמתו יחסית לעולם, ושוק המניות ימשיך להניב תשואה עודפת על פני השווקים המערביים, אם כי בתנודתיות גבוהה יחסית לזו שנרשמה בשוק זה אשתקד", לדבריהם.

להערכת הכלכלנים, קיימת העדפה להשקעה במניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, וזאת בשל הערכתם כי צפויה שונות גבוהה בין המניות, בהתאם לתוצאות החברות ולתמחור הספציפי של כל מניה.

לאור זאת, בבנק ממליצים להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון, והצבת פקודות מסוג Stop loss להגנה במקרה של ירידות שערים ומפני זעזועים לא צפויים.

"המשק עובר מצמיחה מוטת יצוא לצמיחה מוטת ביקושים מקומיים - האינדיקטורים הכלכליים של החודשים האחרונים מצביעים על המשך הגידול בביקושים לצריכה, ולכן להערכתנו זה יתבטא בשוק, והצמיחה תיוותר ברמה גבוהה של 4% ויותר במחצית הראשונה של השנה", אומרם הכלכלנים.

לגבי המדיניות המוניטרית, בבנק הפועלים מעריכים כי העלאת הריבית ע"י בנק ישראל תהיה הדרגתית. "תהליך הדרגתי של החזרת הריבית לרמה נורמאלית", אמרו בבנק ישראל. הכלכלנים אומרים, כי "ראשית, המצב העולמי אינו נורמאלי - עדיין קיים חשש גדול מהידרדרות חוזרת. מבחינת המשק הישראלי, קיים גם החשש שפתיחת פערי ריבית מול ארה"ב ואירופה יפעלו לחיזוק השקל", לדבריהם. בפועלים מעריכים כי הריבית בישראל תגיע לכ-2.5% בסוף השנה ולכ-3% בעוד 12 חודשים.

לגבי קצב האינפלציה, הכלכלנים מעריכים כי לאחר שהגיע בסוף 2009 ל-3.9%, הוא צפוי לרדת ל-1.5% באמצע 2010, ואז לעלות בחזרה ל-2% לאחר מכן.