עורכת הדין של דב תדמור: "נשקול להגיש לעליון בקשה לדיון נוסף"

בשבוע שעבר הרשיע העליון את תדמור, לשעבר מנכ"ל דסק"ש, בהטעיית משקיעים בפרשת ישקר ■ עו"ד רונית אמיר-יניב: "העונש צריך להיות כזה שתדמור יוכל לחיות איתו ושלא יטיל עליו קלון"

"אם לא נסתדר עם הפרקליטות לגבי העונש שיוטל על דב תדמור, נגיש לבית המשפט העליון בקשה לדיון נוסף בהרשעה" - כך חושפת היום (ה') לראשונה, בראיון ל"גלובס", עו"ד רונית אמיר-יניב, בעקבות הרשעתו של תדמור בעבירות של הטעיית משקיעים בפרשת ישקר-דסק"ש.

בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט העליון את תדמור, לשעבר מנכ"ל דיסקונט השקעות; שלמה כהן, לשעבר היועץ המשפטי של דסק"ש; יוסף בוק, ששימש כמנהל הכספים של דסק"ש; ואת החברה עצמה, ב-18 עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר, לאחר שלא צירפו את דו"חותיהן של 3 החברות הפרטיות הכלולות ישקר, להבים ותפרון לדו"חות דסק"ש שהוגשו לבורסה ולרשם החברות בין השנים 1990 ל-1995.

השבוע יתקיימו פגישות בין באי-כוח הנאשמים והפרקליטות לצורך ניסיון להגיע להסכמה לגבי העונש. עו"ד אמיר-יניב מבהירה כי "אנחנו נפגשים עם הפרקליטות ביום שני הקרוב, וב-14 בחודש אנחנו אמורים להודיע לבית המשפט העליון אם יש הסכמה, ואם לא - לטעון לעונש. החלטנו שאם אנחנו לא מסתדרים עם הפרקליטות לגבי העונש, נגיש בקשה לדיון נוסף. אני חושבת שההכרעה המשפטית בתיק בהחלט מצדיקה דיון נוסף, אלא אם כן העונש יהיה מאוד מפתיע לטובה, ואז אני לא בטוחה שנרצה לגרור את תדמור למאבק משפטי ממושך נוסף".

לדבריה, העונש צריך להיות כזה שתדמור יוכל לחיות איתו ושלא יטיל עליו קלון.

אמיר-יניב, המייצגת את תדמור מראשית ההליכים המשפטיים נגדו (תחילה יחד עם עו"ד יגאל ארנון ובהמשך לבד), מתארת את תחושותיו של תדמור עם קבלת פסק הדין בעליון: "דב הופתע מאוד מפסק הדין. הוא תמיד התייחס לכל הנושא הזה בג'נטלמניות, בלי התלהמות, מאוד בשקט. בכלל, יש בפרשה הזו חבורת אנשים עם אופי אנגלו-סקסי, חצי לורדים".

לדבריה, היא האמינה כי הפרשה, שהגיעה לבית המשפט העליון ב-2004, לאחר זיכויים המתוקשר של הנאשמים בבית המשפט המחוזי, כבר לא תגיע להכרעה. ‏"ככל שעברו השנים ולא קרה דבר בתיק הזה בעליון, הייתי משוכנעת שכבר לא יינתן פסק דין. זה אולי יישמע נאיבי, אבל עברו 6 שנים מאז הזיכוי במחוזי, שבמהלכן האמנתי שהעליון לא סתם לא מגיע לתיק הזה.

"לפני חודש ישבתי בדסק"ש עם שלמה כהן ודיברנו. אמרתי לו 'כנראה שכחו מהתיק הזה'. היתה הרגשה שזה מין שק תפוחי אדמה ששוכב במסדרון בעליון, ולא דחוף לאיש לגעת בו, כי לא יודעים מה לעשות עם זה. לכן הופתעתי מאוד מההכרעה, ואני לא רוצה להגיד יותר מזה, כי הפסק עדיין תלוי ועומד".

* הראיון המלא עם עו"ד רונית אמיר-יניב מתפרסם הערב (ה') במדור "דין וחשבון" במהדורה המודפסת.