בזק ב"אח הגדול": התוכן השיווקי האפקטיבי בינואר-פברואר

עפ"י יפעת בקרת פרסום, שווי פעילות התוכן השיווקי של בזק בתוכנית "האח הגדול", בה היא משמשת כנותנת חסות מרכזית, עמד על כ-1.1 מיליון שקל ■ במקום השני - התוכן השיווקי של רשת ZER4U בתוכנית "הרווק"

פעילות התוכן השיווקי של בזק בתוכנית "האח הגדול" היא הפעילות הבולטת ביותר בחודשים ינואר-פברואר - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום, שעורכת ניתוח על פעילויות תוכן שיווקי של חברות מסחריות בתוכניות הריאליטי בערוצים המסחריים.

על-פי יפעת בקרת פרסום, שווי פעילות התוכן השיווקי של בזק בתוכנית "האח הגדול", בה היא משמשת כנותנת חסות מרכזית, עמד על כ-1.1 מיליון שקל.

הניתוח הנוכחי מתייחס לתאריכים 15 בינואר ועד ל-15 בפברואר. בין התוכניות שנבדקו במסגרת המחקר היו: "האח הגדול", "משפחה חורגת", "רוקדים עם כוכבים" ו"הרווק" (יצויין כי בו נבדקו רק פעילויות ששילבו גם מעטפת מדיה - חסויות ופרסום גלוי המשודרים לפני ובמהלך התוכנית - וגם פעילות פנים-תוכניתית).

כאמור, במקום הראשון בדירוג ממוקמת בזק, שבלטה באמצעות GREY CONTENT של אדלר-חומסקי&ורשבסקי, במעטפת מדיה דומיננטית בתוכנית "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת, וכמו כן בפעילויות במשימות השונות בתוכנית. בזק מקדמת את שירות ה-NGN שלה ואת מבצעי מסלולי רכישת הלפטופים של לקוחות החברה.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "הרייטינג של התוכנית היווה מינוף לפעילות התוכן השיווקי של בזק, שבלטה באינטגרציה גבוהה למהלך האירועים בתוכנית. מעטפת המדיה היתה דומיננטית מאוד, ודומה כי הסלוגן הפרסומי של בזק - 'הכי טוב בבית' - נתפר עבור בית 'האח הגדול'. מדובר בעסקה בסדר גודל חריג בשוק המקומי, והתוצאה נראית על המסך".

במקום השני בדירוג, אך בפער ניכר מבזק, ממוקמת רשת ZER4U הפועלת במסגרת התוכנית "הרווק" שמשודרת בערוץ 10. שווי הפעילות הריאלי מוערך ב-312 אלף שקל. יש לקחת בחשבון כי ZER4U איננה מפרסמת בסדר גודל של מותגים אחרים המופיעים בטבלה, ועם זאת היא התברגה באמצעות פעילות של חברת המדיה מיוז בתוכנית "הרווק".

בנק הפועלים ושופרסל ממוקמים במקומות השלישי והרביעי בהתאמה, בתוכנית "משפחה חורגת" באמצעות BBDO CONTENT של גיתם BBDO. שני המותגים בולטים בפעילות תוכן שיווקי איכותית הכוללת ביקור בסניפים והצגת אתרי האינטרנט, ובמעטפת מדיה על סמך רעיון התוכנית: חיסכון חכם בהוצאות השוטפות.

את הטבלה סוגר מפעל הפיס באמצעות GREY CONTENT. מפעל הפיס מבצע פעילות לפרסום התוכנית "יוצרים גדולים, יוצרים קטנים", במסגרתה יוצרים מוכרים עוזרים ליוצרים צעירים בתחילת דרכם.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "חלק מפעילויות התוכן השיווקי שניתחנו היו מצוינות ותרמו למינוף נראות וערכי המותג, ולעומתם נתקלנו בפעילויות שפשוט החטיאו את המטרה. אין ספק כי בפעילויות המוצלחות שבתחום התוכן השיווקי המוטו אינו החזר השקעה - אלא הכפלה ושילוש שלה".

המחקר בוצע על בסיס ניתוח איכות הפעילות וה-ROI המדויק המתבסס על ביצועי הרייטינג, המחיר לנקודה בפועל וציוני איכות הפעילות.

בתוך כך, סקר פנימי של זכיינית ערוץ 2 קשת בדק את האפקטיביות של החשיפה לה זכו מותגים בתוכנית. את הסקר ערכה קשת בסוף פברואר, יחד עם מכון "שילוב" בקרב מבוגרים צופי התוכנית, ומטרתו היתה לבחון את מודעות הציבור לחברות מסחריות שמופיעות ב"האח הגדול".

בזק הוזכרה על-ידי אחד מכל 4 צופים באופן בלתי נעזר כי עשתה פעילות פרסומית בתוכנית. בנוסף, 60% מצופי התוכנית ידעו לומר כי המוצר שהיא מפרסמת הוא ה-NGN.

מנתונים אחרים עולה כי 60% מצופי התוכנית ידעו לציין כי המטבח בבית "האח הגדול" הוא של מטבחי דקור. הנסקרים ידעו גם לסמן במקום הראשון את חברת לווינשטין כחברה שבנתה את בית "האח הגדול".

22
 22