יורם ראב"ד: עורך הדין והחבר הקרוב של דנקנר

עו"ד יורם ראב"ד, 50, הוא עורך דינו הצמוד של דני דנקנר, וידידו, ומלווה אותו מזה שנים רבות. בין היתר ייצג אותו בפרשת ההדחה מבנק הפועלים, על פי דרישת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. במהלך הפרשה למעשה ייצג ראב"ד גם את בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון.

ההיכרות בין ראב"ד לבין דנקנר היא על רקע ייצוגו של ראב"ד את עסקי המשפחה מזה שנים. בין היתר מייצג ראב"ד את אלרן, בשליטת המשפחה. כמו כן, ייצג את המשפחה במכירת תעשיות מלח לאריסון, זאת במסגרת המהלך הרחב של ביסוס שליטתה של אריסון בבנק, לאחר שנוחי דנקנר נכשל בכניסה לבנק באמצעות רכישת בעלי המניות האמריקניים.

ראב"ד עומד בראש משרד ראב"ד, מגריזו, בנקל, בו שותפים עמו גם עורכי הדין קובי מגריזו ויוסי בנקל. מדובר במשרד ותיק, המטפל בתחום המסחרי-נדל"ן-אזרחי. עם זאת, חשיפתו הגדולה של ראב"ד הגיעה לו בזכות קרבתו לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. ראב"ד ושרון הכירו באמצעות חבר משותף, הפרסומאי ראובן אדלר, שראב"ד מייצג אותו ואת משרדו בענייניהם השונים, לרבות ביציאה להנפקה לפני כשנה.

ראב"ד התקרב לשרון ובהדרגה הפך להיות איש אמונו, ואחד האנשים הקרובים אליו, מה שכלל גם השתתפות ב"פורום החווה".

כשהתפוצצה פרשת ההלוואה של סיריל קרן, הופיע ראב"ד לצד יועץ התקשורת, אייל ארד, במסיבת עיתונאים בה הסבירו את הנסיבות לנטילת ההלוואה מסיריל קרן.

בהמשך, ליווה ראב"ד את יו"ר קדימה, ציפי לבני, בין היתר בהתמודדות בבחירות האחרונות לכנסת ולראשות הממשלה.

משרדו שוכן בבית אירופה בתל אביב, אותו רכש בזמנו יחד עם גנדן. לפני שנים נמכר הבניין לאמות השקעות. בין היתר מייצג המשרד את אריסון השקעות, חיפה כימיקלים, אי.די.בי, מוטי זיסר, פרויקט שרונה, חברות יפניות, חברות מקבוצת אפריקה ישראל, אלביט מערכות, אלרון, סלקום, חברת נמלי ישראל ומקורות.