הדולר חזר לסורו - נחלש השבוע ב-0.6% ל-3.771 שקלים

האירו היציג השיל היום 0.8% ל-5.124 שקלים ואיבד השבוע 0.5% ■ בנק לאומי: הדולר יתחזק ■ בנק הפועלים: גורמים מנוגדים ימשיכו להשפיע על המסחר במט"ח

השקל נסחר היום (ו') בהתחזקות מול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו, כאשר המטבע האמריקני נחלש מעט מול האירו ובשוק המט"ח העולמי ממתינים בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש פברואר.

הדולר נחלש ב-0.1% ושערו היציג נקבע ב-3.771 שקלים. האירו היציג השיל 0.85% ל-5.1246 שקלים. המטבע האמריקני סגר את השבוע בירידה של 0.65% והאירו איבד השבוע 0.53%.

בשוק המט"ח העולמי נסחר הדולר בנטייה להיחלשות לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. הנתונים צפויים להצביע על גריעה של 63 אלף משרות בפברואר, כך שמספר המשרות שהתאדו מדצמבר 2007 יעמוד על יותר מ-8 מיליון. נתוני התעסוקה משפיעים ישירות על החוזים העתידיים על הריבית, מה שגורר השלכות מיידיות על המסחר בדולר.

בינתיים בישראל, הדולר ממשיך להיסחר בטווח צר וללא תנודתיות יתרה, בעוד שבעולם המסחר ממשיך להיות סוער על רקע משבר החוב ביוון ואלה שעלולים להתפתח בפורטוגל, ספרד ואירלנד.

"שערו של הדולר בתקופה הקרובה ימשיך להיות מושפע מההערכות והספקולציות לגבי מצבן של מדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד)", כתבו כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק המט"ח. "התגברות החששות ליציבותן הפיננסית תתמוך במטבע האמריקני, ולהיפך. בטווח הארוך יותר, התחזקות השטר הירוק תיתמך מהתאוששות הכלכלה האמריקנית".

בניגוד ללאומי, כלכלני בנק הפועלים ממשיכים להחזיק בעמדה נייטרלית על הדולר. לדבריהם, השקל ימשיך להיות מושפע מגורמים מעורבים, בהמשך לאותם גורמים שליוו אותו בחודשים האחרונים וגרמו לו להיסחר ברצועה של בין 3.67-3.83 שקלים.

"השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת בהשפעת התפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם", אומרים בבנק הפועלים. "כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים; מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישת דולרים אפשרית על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את העודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית".

[לאתר המט"ח]