רגע האמת מגיע: הסתיימו מבחני ההפקה באתר הקידוח "צוק תמרור 4"

גלובס tv השותפויות זרח, דלק קידוחים ואבנר יפרסמו דיווח רשמי לבורסה ביום א' באשר לתוצאות המבחנים הגורליים ■ בדיווח האחרון של זרח דובר על מבחן הפקה רביעי, בעוד שבמקור תוכננו רק 2 מבחנים

מבחני ההפקה שנערכו בחודש האחרון באתר קידוח הנפט "צוק תמרור 4" שבאזור ים המלח הסתיימו, והשותפות בקידוח צפויות להוציא דיווח רשמי לבורסה ביום א' על תוצאות המבחנים. כך נודע ל"גלובס".

לפורום זרח ב"גלובס" - לחצו כאן

שותפות חיפושי הנפט ב"צוק תמרור 4" הן זרח , המחזיקה ב-50% מרישיון הקידוח, וכן דלק קידוחים ואבנר המחזיקות ב-25% כל אחת. השותפות החלו במבחני הפקה באתר לפני כחודש ובשבוע האחרון נסחרו יחידות ההשתתפות של זרח בתנודתיות רבה, שכן המשקיעים ציפו להודעה על תוצאות המבחנים בכל יום, וההודעה בוששה לבוא.

ההערכה הראשונית של השותפות טרם התחלת הקידוח באוקטובר האחרון הייתה כי באתר ישנן כ-6.6 מיליון חביות נפט, בהתבסס על סקר סיסמי שנערך באתר. בשלהי ינואר הן דיווחו על הצלחה בבדיקת הלוגים החשמליים (שנועדה לבדוק את התכונות הפיזיקליות של הסלעים, כגון סוגי הנוזל או הגז שבסלע) והחלו במבחני הפקה, שרק לאחר סיומם ניתן יהיה לדעת בוודאות האם תגלית הנפט הינה מסחרית ומהו קצב ההפקה.

בשבוע שעבר נודע כי נפט פרץ מבור הקידוח והחל להיאגר בבריכת האיסוף, מה שחייב את זרח להוציא הבהרה רשמית לבורסה; והדיווח היה צונן. השותפות דיווחו על מבחן הפקה רביעי שהן ערכו ב"שכבת גוונים העליונה", בעוד שלפני כחודש הן הודיעו כי יבצעו 2 מבחני הפקה בלבד, ולא ארבעה.

"במהלך מבחן ההפקה בשכבה זו התגלה נפט בעומק של כ-1,900 מטר. היות ומבחן ההפקה בעיצומו והשכבה הנבחנת הינה דקה, לא ניתן בשלב זה ללמוד מגילוי הנפט כאמור על המסחריות או הכלכליות של המאגר", נמסר בדיווח האחרון בשבוע שעבר.

בנוסף, בדיווח של זרח מה-24 בינואר נמסר כי שכבות המטרה של הקידוח הן בעומק של 2,000 מטר, שם נמצאת שכבת "גוונים", ובעומק של 2,150 מטר, שם נמצאת שכבת "רעף". בדיווח בשבוע שעבר מסרה השותפות כי הנפט שהתגלה בשכבת "גוונים" נמצא בעומק של 1,900 מטר, כאשר מבחני ההפקה התחילו דווקא בשכבת "רעף" העמוקה יותר, והיא לא מסרה כל מידע לגבי הממצאים בשכבה זו.