שטייניץ: "אין לי מועמד אחר לתפקיד - סטנלי פישר הוא נגיד טוב והוא נכס למדינת ישראל"

שר האוצר ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2: "גם בית המשפט וגם היועץ המשפט גיבו אותי לאחר הביקורת הקשה שחטפתי על התנגדות למינוי גליה מאור ליו"ר לאומי" ■ "יש במדינת ישראל חוק והוא צריך להיות שווה לכולם גם למוכשרים ומקושרים"

"אני לא מכיר פרשת דני דנקנר אבל אני אגיד באופן כללי - יש בנקים טובים עם הנהלות מצויינות. תפקידו של בנק ישראל לפקח על הבנקים - כל אחד עושה את תפקידו והפיקוח בישראל נחשב טוב יחסית. כמובן שיש מקום לשיפור", כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

על פרשת חקירת שר החוץ אביגדור ליברמן: "יש בישראל עיקרון ברור - לא מתפטרים עקב חקירות משטרה, אלא אם יש החלטה שיפוטית על העמדה לדין. זה כלל נכון", אמר השר והגן על החלטתו של ליברמן להישאר בתפקידו.

על ביקורתו של ליברמן על הדלפות מהמשטרה אמר: "אני חושב שגם בעבר היו הדלפות מהמשטרה ובמדינה דמוקרטית מותר לבקר את המשטרה, אך לא להשתלח בה".

"כהונתו של הנגיד סטנלי פישר מסתיימת בעוד חודש וחצי. אנחנו כבר בדיבורים וברגע שיסוכמו דברים אנחנו נגיד אותם, לא קודם לכן" אמר השר. "אין לי מועמד אחר- סטנלי פישר הוא נגיד טוב והוא נכס למדינת ישראל".

"האם בעיניך הנגיד מרכז בידיו יותר מדי כוח ויותר סמכויות?" נשראל השר - "כלל וכלל לא. אני לא מרגיש שום קשיים. הוא פועל לפי הסמכויות, הוא אחראי על קביעת הריבית, המדיניות המוניטרית וגובה הרזרבות בתיאום עם האוצר. יש לפעמים ויכוחים, הנגיד פעל בצורה טובה במשבר האחרון ובתיאום עם האוצר".

"בדו"ח ה-OECD כתבו שהתקציב הדו-שנתי הוא אחד הדברים שאפשרו לישראל לעבור את המשבר. תקציב דו-שנתי הוא טוב לא רק בעת משבר. קרן המטבע הבינלאומית אמרה לנו כי היא שוקלת להמליץ לשאר מדינות העולם לעבור לתקציב הדו-שנתי לאור הניסיון הישראלי".

לגבי מועמדים לתפקיד יו"ר בנק לאומי אמר השר: "יש בישראל חוק , מילאתי את חובתי בתיאום עם היועץ הממשלתי של הממשלה. גם בית המשפט וגם היועץ המשפט גיבו אותי לאחר הביקורת הקשה שחטפתי. יש במדינת ישראל חוק והוא צריך להיות שווה לכולם, גם למוכשרים ולמקושרים".

לגבי תוכניות כלכליות אמר השר: "יש לנו תוכניות מיוחדות להכנסת חרדים וערבים למעגל העבודה. אם בקריית שמונה או בערבה רוצים כביש דו מסלולי ולא רכבת, זה הגיוני שצריך להשאיר כספים גם לחינוך ורווחה. קיבלנו תוכנית תחבורתית טובה".