עו"ד רענן בר-זוהר עקף את חשין כשיאן הציונים בפקולטה למשפטים

בר-זוהר, שסיים את התואר במשפטים באוניברסיטת ירושלים עם ציון ממוצע 96.8, עקף את מישאל חשין ואת פרופ' גבריאלה שלו, שסיימו עם ציון ממוצע 95.5 ■ מונה לשותף במשרד בלטר-גוט-אלוני למרות גילו הצעיר

בשבוע הראשון ללימודיו של עו"ד רענן בר-זוהר בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, קיים דיקן הפקולטה דאז, פרופ' ישראל גילת, מפגש היכרות עם הסטודנטים הצעירים והירוקים של שנה א'.

הם ישבו שם נלהבים ונרגשים, בשעה שהוא מדגיש בפניהם כי הערך הראשון במעלה באוניברסיטה הוא השאיפה למצוינות - וציין, כבדרך-אגב, כי שני שיאני הציונים של הפקולטה הם המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מישאל חשין, ושגרירת ישראל באו"ם, פרופסור גבריאלה שלו, אשר סיימו את התואר עם ציון ממוצע של 95.5.

באותו רגע נזרעו במוחו של בר-זוהר זרעי האתגר, אבל הוא עדיין לא ידע את זה. "זה נתן לי מוטיבציה להצטיין, אך בתחילת שנה א', שהיתה מאוד קשה, לא האמנתי שאצטיין באופן מיוחד", הוא אומר.

הקושי של השנה הראשונה הפך מהר מאוד לזיכרון עמום. כל שנה סיים בר-זוהר את לימודיו כמצטיין רקטור, וב-2005 סיים את התואר עם ציון ממוצע של 96.8 - הגבוה ביותר בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית. השיא ששמרו חשין ושלו יותר מ-4 עשורים נשבר על-ידי סטודנט נחוש וחדור מוטיבציה.

בחודש שעבר, לאחר 3.5 שנות עבודה בלבד במשרד עוה"ד בלטר, גוט, אלוני, מהגדולים והמובילים בישראל בתחום האזרחי-מסחרי, כשהוא בן 30 בלבד, התקבל כשותף לפירמה.

עו"ד משה בלטר, שותף בכיר במשרד, מודה כי פשוט לא רצה לתת לטאלנט לחמוק מבין ידיו. "עו"ד בר-זוהר הוא מטאור משפטי בעל כישורים משפטיים נדירים, הניחן ביכולת אנליטית מבריקה. זהו מינוי חסר תקדים, גם בשל גילו הצעיר של רענן וגם בשל הוותק שלו. בשנותיו הראשונות של המשרד מונו שותפים צעירים, אבל כיום הפרקטיקה היא מינוי עורך דין לשותף לאחר 7 שנות ותק לפחות. צירופו כשותף בוותק כה קצר מלמד כי אנו יודעים לתגמל עורכי דין איכותיים ולשבור חסמים במקרים ייחודיים", הוא אומר.

כבר בראיון זיהו השותפים אהוד גוט ומשה בלטר, שנפגשו עם בר-זוהר בזה אחר זה, כי אסור להם לשחרר אותו. "אי-אפשר שלא לזהות מיד שמדובר בעילוי משפטי", הם אומרים. מאז רק התחזקה דעתם. זמן קצר לאחר שהצטרף לפירמה, הפך בר-זהר לנכס ממשי.

"כשדנים בתיק שההלכות לגביו בישראל מצומצמות, רענן שולף במקום הלכות ותקדימים ממקומות שונים בעולם", הם מתגאים. "הוא ניחן גם בכושר שכנוע רב, תכונה הנדרשת בתחום הליטיגציה".

עבור בר-זוהר, ההתקדמות המטאורית היתה בסך-הכול דרך להגשמת היעדים שהציב לעצמו כתלמיד תיכון. "התחלתי להתעניין במשפטים במהלך התיכון. יש לי חבר שכל הזמן מזכיר לי שעוד בבית-הספר התיכון הוא היה אומר לכולם שאני אהיה ראש לשכת עורכי הדין. לא הגעתי לזה ואני איני רוצה בכך, כי זו לא שאיפה מקצועית, אבל היה ידוע לכולם לאן אני הולך".

על אף שמשרד בלטר, גוט, אלוני אינו מאופיין במדיניות "זריקת הצעירים למים העמוקים" מיד בהתחלה, אלא נוהג לחפוף את עורכי הדין תקופה ממושכת ולוודא את מוכנותם להתמודדויות מורכבות יותר, מראשית הדרך ניתן לבר-זוהר מרחב פעולה "גדול מהרגיל", כלשון השותפים.

למרות גילו הצעיר הוא מעורב בטיפול בתיקי הענק של הפירמה, בשווי של עשרות ומאות מיליוני שקלים, ומלווה באופן צמוד לקוחות אסטרטגיים, בהם ג'ונסון אנד ג'ונסון, תנובה, ארקיע, אייפקס וכלל ביטוח.