Ellomay של שלמה נחמה תבנה שני מפעלים באיטליה

מדובר בהשקעה של 6.1 מיליון דולר ■ Ellomay Capital, נור מקרופרינטרס לשעבר, הפכה לחברת בלאנק צ'ק שמחפשת היכן להשקיע את 76 מיליון הדולר שנותרו בקופתה לאחר מכירת הפעילות לענקית המדפסות הבינלאומית HP

‎השקעה ראשונה לשלד הבורסאי ‏Ellomay Capital‏ , שנסחר ברשימת הפינק שיטס לפי שווי של 49 מיליון דולר.

Ellomay Capital‏, למי ששכח, נקראה עד לפני שנתיים נור מקרופרינטרס, והייתה לאחת מחברות הדפוס הדיגיטלי הישראליות בדומה לאינדיגו וסאיטקס ויז'ן. החברה לא הצליחה להמשיך לתפקד לבד, ולפני שנתיים נמכרה פעילותה לענקית המדפסות הבינלאומית ‏‏HP‏ תמורת 118 מיליון דולר (‏HP‏ הייתה גם זו שרכשה את אינדיגו ואת סאיטקס ויז'ן).

לאחר שנור מקרופרינטרס החזירה חובות שהיו רשומים במאזנה, נותרו בקופתה 79 מיליון דולר (כיום מדובר על קצת פחות - 76 מיליון דולר), וכך הפכה להשקעה אטרקטיבית עבור - לא פחות ולא יותר - שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר. נחמה, שפרש מהפועלים עם כיסים תפוחים, רכש יחד עם קבוצת קניר (שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך) את חלקה של קרן פורטיסימו בנור, והגיע להחזקה של 31.7% - זהה לחלק של קבוצת קניר.

בחלוף מספר חודשים הצטרף לנחמה גם זהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד בינת, שאסף במסגרת המסחר השוטף 7.3% מהון החברה.

ועם רשימה כזו של בעלי מניות יצאה ‏‏Ellomay Capital‏ לדרך, וביום חמישי האחרון הודיעה על השקעה ראשונה בתולדותיה כחברה ציבורית. ‏‏Ellomay Capital‏ חתמה על חוזה ‏EPC‏ (הנדסה, רכישה ובנייה) עם קבלן איטלקי לבניית שני מפעלים פוטואלקטריים במחוז מארקה שבאיטליה. שווי ההשקעה הראשוני של ‏‏Ellomay Capital‏ יעמוד על 6.1 מיליון דולר.

מטרת שני המפעלים היא לייצר מקורות חשמל, ולמכור אותם בהמשך לחברת החשמל הממשלתית באיטליה. לדברי החברה, בכוונתה להמשיך לממן את פרויקט ‏EPC‏ בעזרת מימון שתקבל ממוסד פיננסי (למרות שלא חסרים לה מזומנים משל עצמה).

כפי שציינו, ‏Ellomay Capital‏ נסחרת לפי שווי של 49 מיליון דולר, דיסקאונט של 36% לעומת שווי המזומנים בקופתה (מאפיין שאינו חריג אצל חברות דוגמתה). מחיר המניה עומד כיום על 66 סנט לאחר עלייה של 32% בשנה האחרונה. ‏‏‎