לנדאו יכריז בפריז: ישראל רוצה לייצר חשמל מאנרגיה גרעינית

לנדאו יצא הערב לצרפת כדי להשתתף בוועידה הבינלאומית לשימוש אזרחי באנרגיה גרעינית לצורך ייצור חשמל, אותה מארח נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ■ "לטכנולוגיה הגרעינית יש שימושים חיוביים רבים שבכוחם לשרת למטרות שלום ושיתוף-פעולה"

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, יכריז השבוע בפריז כי ישראל מעוניינת לייצר חשמל מאנרגיה גרעינית. לנדאו יצא הערב לצרפת כדי להשתתף בוועידה הבינלאומית לשימוש אזרחי באנרגיה גרעינית לצורך ייצור חשמל, אותה מארח נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. הנשיא הצרפתי הזמין את ישראל לקחת חלק בכינוס אשר יתקיים בפריז בין התאריכים 8-9 למרץ. השר לנדאו, הנוסע כשליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום בכנס ולהכריז לראשונה על רצונה של ישראל לייצר חשמל מאנרגיה גרעינית.

הכנס מאורגן בתיאום עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א - IAEA) ובתמיכת הארגון לשיתוף לפיתוח ולשיתוף פעולה כלכלי (ה-OECD). הוא מורכב ממושבים שונים שיעסקו בנושא ייצור חשמל למטרות אזרחיות באמצעות אנרגיה גרעינית. מנהיגים רבים מרחבי העולם צפויים להשתתף באירוע.

לפני מספר חודשים נפגש השר לנדאו עם השר בורלו, שר העל לאנרגיה בצרפת. בפגישה העלה לנדאו את האפשרות לשיתוף פעולה אזורי עם ירדן בבניית כור בטכנולוגיה ובפיקוח צרפתיים. השר בורלו גילה עניין רב בפרויקט, והבטיח להעלות את הנושא בפניי הנשיא סרקוזי.

לקראת יציאתו אמר השר לנדאו כי "ישראל מעוניינת להיות חלק ממעגל המדינות המייצרות חשמל מאנרגיה גרעינית. אנחנו מחויבים לבחון אופציות בטוחות וכמה שפחות מזהמות להפקת אנרגיה. באזור כמו המזרח התיכון אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. הקמת כור גרעיני לייצור חשמל תאפשר לישראל לפתח עצמאות אנרגטית ואי-תלות באחרים. לטכנולוגיה הגרעינית יש שימושים חיוביים רבים שבכוחם לשרת למטרות שלום ושיתוף פעולה".