זירת המט"ח: הדולר היציג נקבע בירידה של 0.2% ל-3.763 שקלים

האירו היציג התחזק ב-0.3% ל-5.139 שקלים ■ סרקוזי: "גוש האירו יציל את יוון" - האירו מתחזק מול הדולר ■ דויטשה בנק: "השקל יתחזק משמעותית מול הדולר" ■ איתן אדמוני: "הדולר יתקשה לפרוץ את ה-3.8 שקלים"

השקל נסחר היום (ב') ביום המסחר הבין בנקאי הראשון של השבוע בכיוונים מנוגדים ביחס לשני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו הציג של הדולר נקבע בירידה של 0.2% ל-3.763 שקלים, האירו היציג התחזק ב-0.3% ונקבע ב-5.139 שקלים.

הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של בנק ישראל, שפורסמו היום, מגלים כי בהחלטת הריבית האחרונה, בה הוחלט להותיר את הריבית על כנה, תמכו כל 4 חברי הנהלת הבנק שמייעצים לנגיד סטנלי פישר בקבלת ההחלטה. בדיון שנערך לקראת קבלת החלטת הריבית ציינו חברי ההנהלה כי ההחלטה להותיר את הריבית על כנה עולה בקנה אחד עם המדיניות של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" המשקפת את ההתאוששות הכלכלית מחד ואת החזרת האינפלציה ליעד הממשלתי מאידך. בבנק מציינים עוד, כי תהליך העלאת הריבית יהיה הדרגתי ולא צפויה העלאה קצובה מדי חודש.

איתן אדמוני, מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, מעריך כי לאור האווירה החיובית בשוק המניות המקומי, יתקשה הדולר לפרוץ את רמת ההתנגדות של 3.8 שקלים, ועם שובה של האופטימיות (התיאבון לסיכון) לשווקים הבינלאומיים, ייחלש הדולר משמעותית בשוק המקומי ומחירו של האירו יחל לעלות. אדמוני נוקב בטווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב: 3.723- 3.782 שקלים.

בילאל חפיז, ראש מחלקת אסטרטגיית מט"ח של דויטשה בנק בלונדון, אמר היום בכנס של הבנק שנערך היום בת"א כי "אני לא רואה מדינות אחרות שמציגות שיעורי צמיחה כמו שהציגה כלכלת ישראל. השקל יתחזק משמעותית בשנה הקרובה מול הדולר והאירו, והכלכלה הישראלית צפויה להציג שיעורי צמיחה מרשימים. הדבר המשמעותי ביותר הוא התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח. להערכתנו, ההתערבות של הנגיד פישר תלך ותרד בשנה הקרובה והמטבע האמריקני ייסחר ב-3.5 שקלים עד סוף השנה".

עוד היום: בנק ישראל פרסם כי נפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) במט"ח בחודש פברואר הסתכם בכ-92 מיליארד דולר. חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל עלה בחודש פברואר לרמה של כ-63%, בהשוואה ל-60% בחודש ינואר ולכ-56% בדצמבר 2009.

סרקוזי: "גוש האירו יציל את יוון"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הבטיח אתמול כי גוש האירו יציל את יוון במידה והממשלה לא תצליח להשיג את המימון הדרוש לצמצום הגירעון התקציבי המנופח שלה. בכך, מנסה סרקוזי, כיתר מנהיגי אירופה כמו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לזרוע אי שקט בקרב הספקולנטים, אשר הימרו נגד האירו בתקופה האחרונה ולחצו מאוד את מחירו כנגד הדולר.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]