בפעם האלף: כסף לא שווה הצלחות לטניס הבריטי

איך נבחרת הדייויס של ליטא - המייצגת התאחדות טניס שתקציבה 100 אלף ליש"ט בלבד והנציג הבכיר שלה מדורג 195 בעולם - הצליחה לנצח את הנבחרת הבריטית שתקציבה 43 מיליון ליש"ט?

הבריטים ממשיכים להוכיח שלמרות שהם מחזיקים את טורניר הטניס הגדול והנחשב בעולם (ווימבלדון) ומפעילים את התאחדות הטניס העשירה בעולם עם תקציב של 43 מיליון ליש"ט ב-2009 - הם לא מצליחים לתרגם את הכסף להצלחות.

אתמול (א') נרשמה אחת המבוכות הגדולות של בריטניה, כשנבחרת הדייויס שלה נוצחה בידי ליטא במסגרת בית 2' של אזור אירופה/אפריקה. ליטא, שמחזיקה ב-3 שחקנים בלבד בדירוג העולמי (195 בעולם, 519 ו-857), נחשבת לאחת מהתאחדויות הטניס העניות בעולם עם תקציב של 100 אלף ליש"ט בלבד בשנה (לפי "הגרדיאן").

זה היה המפגש החמישי ברציפות שבריטניה מפסידה, אחרי שהידרדרה כבר לדרג 2 באזור אירופה/אפריקה, ולמרות שהיא המדינה שרשמה את כמות ההופעות הגדולה ביותר בהיסטוריה של גביע דייויס.

רק לאחרונה דיווחה התאחדות הטניס הבריטית כי קיבלה 29 מיליון ליש"ט מתוך הרווחים של טורניר ווימבלדון 2009, כחלק מההסכם בין הצדדים. לשפל הגיעה בריטניה עם כמות המדורגים הבכירים שלה - רק שחקן אחד מדורג במאייה הראשונה בעולם בגברים (אנדי מארי, מדורג 4), ורק טניסאית אחת בנשים (אלנה בלאטצ'ה, 65 בעולם - ילידת אוקראינה). שני המחבטים הבכירים של הבריטים - מארי ובוגדנוביץ', לא הגיעו למפגש בליטא, מה שהותיר את המעצמה הבריטית עם ג'יימס וורד כמדורג בכיר (249 בעולם).