כלל מעלה המלצות למניות הגז: "הפוטנציאל לא הופנם"

האנליסט ירון זר מצמיד למניית ישראמקו מחיר הגבוה ב-35% ממחיר השוק ■ "ישנם מספר פרוספקטים העשויים להיות גדולים יותר ממבנה 'תמר'" ■ הפוזיציה: כלל פיננסים מחזיק 108 מיליון יח' של ישראמקו

בית ההשקעות כלל פיננסים העלה היום (ג') את המלצותיו למניות הגז ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים , השותפות במאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"דלית". האנליסט ירון זר ממליץ לקנות את יחידות ההשתתפות בהתבסס על שווי גבוה יותר של מאגרי הגז האמורים.

את מחיר היעד למניית ישראמקו לא שינו האנליסטים והוא עומד על 75 אגורות, גבוה ב-32% ממחיר השוק. מנגד, כלל פיננסים העלה את מחיר היעד למניות אבנר ל-1.96 ש' מ-1.66 ש' ואת מחיר היעד לדלק קידוחים ל-11.3 ש' מ-9.8 ש'.

תחת הכותרת "הפוטנציאל עוד לא הופנם", כותב האנליסט ירון זר, כי "אלה מניות עם סיכון גבוה, אך להערכתנו יחס הסיכון/סיכוי מעניין ברמות הנוכחיות". בהמשך כותב זר, כי באזור בו התגלו מאגרי "תמר" ו"דלית" ישנם "מספר פרוספקטים פוטנציאלים בגדלים שונים, העשויים בחלקם להיות גדולים יותר ממבנה 'תמר'. תגליות 'תמר' ו'דלית' מגבירות את פעילות חיפושי גז טבעי בים ומעלות את הסיכוי לתגלית נוספת. בשלב זה, יש להמתין בסבלנות לתוצאות הסקר התלת-מימדי ברישיונות רציו-ים (מבנה 'לויתן' - ע.ב.י)".

המניע העיקרי להעלאת ההמלצות הוא העלאת שווי מאגרי "תמר" ו"דלית". המודל של כלל פיננסים יוצא בהנחה של שווי בהיקף 7 מיליארד דולר למאגרים הללו, לעומת 5.5-6 מיליארד דולר בהערכות הקודמות. גם השווי באתר "ים תטיס" עודכן מעלה ל-1.9-2 מיליארד דולר בשל ההנחה כי אתר "נעה" יפותח.

"אנו מצפים לגידול מהותי בביקושים לגז מצד חברת החשמל ושאר השחקנים בשוק החשמל בישראל", מסר זר. הם מעריכים כי עד שנת 2015 יגדל הביקוש לגז בישראל ל-8.6 מיליארד מ"ק - גבוה יותר מהתחזיות הרשמיות של משרד התשתיות שעומדות על 6.1 מיליארד מ"ק. לצורך ההשוואה, ב-2008 צרכה חברת החשמל 3.4 מיליארד מ"ק בלבד והגז היווה כ-26% מייצור החשמל של ישראל.

"ההערכה שלנו מבוססת על ההנחה שעד 2015, כ-50% מכלל הפקת החשמל בישראל תיעשה על ידי גז", כתב זר. "במידה מסוימת, הביקוש לגז הוא גם פונקציה של ההיצע, כך שתגליות גז מגדילות את ההיצע ויביאו גם לעלייה בביקושים. באופן כללי, אנו ממשיכים להחזיק במניות סקטור הגז מעבר למשקל השוק, כאשר ישראמקו היא המועדפת עלינו".

לכלל פיננסים פוזיציה ברורה בישראמקו. בית ההשקעות מחזיק ב-108 מיליון יחידות השתתפות של ישראמקו, המהוות כ-1.16% מהון היחידות של השותפות. כלל ביטוח, החברה האם של כלל פיננסים, מחזיקה בכ-450 מיליון מניות ישראמקו, קרי כ-4.8% מהשותפות.