5 דברים שכדאי לראות הערב

סוף הדרך

"שבוע סוף החדש", ג' 21:00, ערוץ 2

לפני שבוע כתבתי כאן שחובת ההוכחה עדיין מוטלת על צוואר "שבוע סוף החדש". שאולי זה הפורמט החדשני שהרתיע את הצופים, ואולי היו אלו המתחרים מקשת שבדיוק נכנסו לבית "האח הגדול". אבל גם הפרק הקודם של "שבוע סוף החדש" לא הצליח להתוות לתוכנית הזאת כיוון ברור.

היה מערכון סביר אחד, על המחבלים המתאבדים שלא יודעים מה לעשות עם רכב חשמלי גנוב, אבל החלק המצחיק ביותר היה הרעיון. בפועל קיבלנו שוב דמויות עם זקן חמאסי ומבטא ערבי מאוס, בביצוע שהזכיר יותר ערב חובבים, מאשר אוסף של קומיקאים מוכשרים. הערב, מבחינתי, הם יזכו לצ'אנס אחרון בהחלט.

מונית הקסם

"טקסי דרייבר", ג' 21:30, יס סטארס דרמה

הקריירה של יובל סגל יכולה להיות סדרה בפני עצמה. הוא החל כדוגמן, המשיך כשחקן-אורח, מעין גרסה גברית של מה שזכה לכינוי "דוגמגישה", המשיך לתפקידים קצת יותר רציניים, התקבע (בעיקר בזכות "קצרים" הפופולרית) בזיכרון הקולקטיבי כקומיקאי, ואילו עתה הוא מפציע כיוצר ותסריטאי, מי שכתב את "טקסי דרייבר".

מעשה בחמישה חברים שמנהלים, או ליתר דיוק מנסים לנהל, תחנת מוניות הרחק מן העיר הגדולה. למרות הבדיחות הרבות, לטעמי זו סדרה על געגוע, לעולם לא מושלם, אבל לפחות מאוד אמיתי וברור, שנכחד אי-שם בסוף שנות ה-70.

שירים פשוטים

"ביקור התזמורת", ג' 21:30, יס 3

הנה עוד סרט ישראלי שגרף לא מעט פרסים בינלאומיים, אם כי לא על במת האוסקר, אלא בפסטיבלים צנועים יותר באירופה. מי שהצליח להחמיץ את ההקרנות הקודמות (ובעצם, גם מי שכבר צפה), יכול להתחבר הערב לסיפורה של תזמורת מצרית, שנקלעת בטעות לעיירה בדרום, ומתוך הטעות והבלבול נוצרים קשרים משעשעים ומרגשים עם תושביה.

רונית אלקבץ מצוינת וששון גבאי הוא לא פחות ממבריק בסרט שמראה שאפילו בישראל הטעונה אפשר לעשות סרטים פשוטים על אנשים פשוטים, בלי לחשוב את מי או את מה אתה מייצג.

ד"ש מהוליווד

טקס האוסקר ערוך ומתורגם, ג' 21:30, יס 1; 22:00, הוט גולד

אני לא מכיר הרבה אנשים שמפיקים הנאה גדולה מלצפות בשידור חוזר של משחק כדורגל שתוצאתו ידועה מראש, אבל לשידור החוזר של טקס האוסקר, יש בכל זאת כמה יתרונות על-פני המקור - ולא רק בגלל שעת השידור השפויה.

סטיב מרטין הוותיק ואלק בולדווין המאחר לפרוח משעשעים, אם כי לא יותר מכך. הקטגוריות החשובות פחות, אלה שהופכות את הטקס הזה למשדר ארוך ומייגע, הוסרו הפעם. ולא, גם הערב, למרבה הצער, עג'מי שוב לא יזכה.

יורד מהכביש

"הטנדר האחרון", ג' 22:00, יס דוקו

יש לא מעטים שסבורים שאנו חיים את שעתה האחרונה של תרבות המערב, אותה תרבות שהחלה את דרכה באגן הים-התיכון, התפשטה לאירופה, שינתה פה ושם את פניה, כבשה את העולם כולו, הגיעה לשיא דווקא בצפון-אמריקה - ואילו עתה היא מפנה את מקומה לתרבות אלטרנטיבית, יש אומרים סינית.

כמובן שהתיאור הזה הוא כוללני, אבל צפו ב"הטנדר האחרון", שמתעד את ימיו האחרונים של מפעל ג'נרל מוטורס בארצות-הברית, וסביר להניח שגם אתם תחושו שאנו צופים בכתוביות הסיום של הסרט שלפיו התנהל העולם בדורות האחרונים.