עיריית חיפה נגד האפליה: מסעדה שתסרב לשרת חיילים - תיסגר

(עדכון) - סטודנטים באוניברסיטת חיפה הפגינו נגד המשך פעילותה של מסעדת Azad המסרבת להעניק שירות לחיילים במדים: "לא ניתן ליחס המשפיל הזה להימשך - חייבים לתת לאנשי כוחות הביטחון כבוד בסיסי"

בעיר חיפה הרוחות מסרבות להירגע, בעקבות אי-סגירתה של מסעדת Azad המסרבת להעניק שירות לחיילים במדים. "אנחנו לא יכולים לתת ליחס המשפיל הזה להימשך", מבהירים סטודנטים באוניברסיטת חיפה. עיריית חיפה הודיעה בתגובה כי מסעדה שלא תשרת חיילים - תיסגר.

"אנשי כוחות הביטחון חשובים לנו, וחייבים לתת להם כבוד בסיסי", הדגיש הבוקר מתן פלג, יו"ר תנועת "אם-תרצו", בשיחה בערוץ החדשות. "חייל מילואים או סדיר שמגיע למסעדה לאכול, צריך לתת לו מינימום של כבוד ולתת לו שירות".

אתמול (ב') הפגינו עשרות מול המסעדה ברחוב הלל בחיפה וקראו לסגור את המקום לאלתר. "זה ביזיון שמשאירים את המסעדה פתוחה", התרעמה אחת הסטודנטיות במקום. "מדובר בחיילים שהגנו בין היתר בזמן מלחמת לבנון גם על המסעדה הזו".

יש לציין כי באתר סרטוני הווידיאו YouTube הועלו צילומים מאתר ההפגנה עם קרדיט לעיריית חיפה, אך בהמשך הוסרו מהאתר.

בתנועת "אם תרצו" אמרו לחדשות 2 כי לא מדובר במקרה אחד אלא בתופעה שקיימת בעוד מקומות ברחבי המדינה, וכי ראוי שהמדינה תיתן מענה הולם לכך. "מתפתחת דה-לגיטימציה כלפי אנשים שלובשים מדים. זו תופעה שמתגברת בכל הארץ", אומרים שם.

חברי התנועה הדגישו כי בכוונתם להמשיך לעקוב אחר הנושא, והביעו תקווה כי העירייה והמשטרה יאכפו את צו הסגירה שהוצא למסעדה לפני מספר ימים.

עשרות אלפי חברים בקבוצה בפייסבוק

יותר מ-32 אלף גולשים הצטרפו בימים האחרונים לקבוצה בפייסבוק שקוראת להחרים את מסעדת AZAD בחיפה בשל מדיניותה שלא לשרת לקוחות במדים, בהם אנשי הביטחון. בשבוע שעבר, לעיני המצלמה, סירבו במסעדה ברחוב הלל בשכונת הדר בעיר להיענות להזמנה של סטודנט אשר הגיע במדי צה"ל.

"זו גזענות. מדובר כאן בשנאה", אמר לנו מתן, שביקש יחד עם חברו קובי שסיים שירות מילואים לשתות קפה במקום, אך נענה בשלילה.

"התיישבנו במסעדה", משחזר מתן, "ומיד ניגשה אלינו המלצרית ואמרה לנו שהם לא משרתים אנשים במדים. היא הבהירה לחברי: 'אין לנו בעיה אישית איתך, אבל רק אם תחליף בגדים תקבל שירות'".

המסעדה: מדובר במדיניות

מאז התעוררות המחאה החלו בעלי המסעדה לקבל עשרות טלפונים זועמים מאלמונים מאיימים. "הם אומרים לנו שהם מתכוונים לשרוף את המקום", מספרים שם.

למרות האיומים, במסעדת AZAD אומרים כי אין בכוונתם לשנות את המדיניות השנויה במחלוקת - ומדגישים: "אין לנו משהו נגד כוחות הביטחון, וזה לא עניין של אפליה. אנחנו דוגלים בחופש וברב-תרבותיות. בדיוק כמו שיש מקומות שלא מכניסים אנשים ללא טוקסידו - המדיניות שלנו היא שלא לשרת לקוחות במדים".