ביטוח לאומי שלח למעסיקים אלפי המחאות על סך שקל אחד

הסכום נגבה שלא כדין ממעסיקים שהגישו "דו"ח אפס" ■ לאחר היערכות ארוכה בביטוח הלאומי נשלחו בשבועות האחרונים 14,021 המחאות, שסכומן הכולל עומד על 78,800 שקל

המוסד לביטוח לאומי שלח בשבועות האחרונים למעסיקים שונים אלפי המחאות בסכומים מגוחכים של 1-5 שקל בלבד. זאת בעקבות פסיקת שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דרורה פלפל. כך נודע ל"גלובס". ההמחאות נשלחו למרות שברוב המקרים העמלה שגובה הבנק על הפקדת ההמחאה - בין 1.5 ל-6 שקלים - גבוהה יותר מסכום ההמחאה.

פסיקת השופטת פלפל ניתנה בתביעה שהגישו לבית המשפט פלורי ניסן וחברת אדקו אלקטרוניקה, בטענה כי נגבה מהם שלא כדין סכום של שקל בגין הגשת דו"ח על העסקת עובדים. מדובר ב"דו"ח אפס", משמע דו"ח המדווח על כך שהתובעים כלל לא העסיקו עובדים.

הדואר גבה, ביטוח לאומי זיכה

בדיון בבית המשפט התברר כי רשות הדואר גבתה את העמלה ממגישי הדו"ח בסניפיה, וכי המוסד לביטוח לאומי זיכה את חשבונות המעסיקים ללא ידיעתם. המוסד לביטוח לאומי ציין כי כאשר בחשבונות המעסיקים מצטברת יתרה של יותר מ-50 שקל, הם זכאים, בכפוף להגשת בקשה, לקבל את הכספים בחזרה.

השופטת פלפל פסקה כי אם המעסיקים לא העסיקו עובדים בשנה האחרונה, הביטוח הלאומי ישיב להם את יתרת הכספים באמצעות המחאה.

עד 5 שקלים

לאחר היערכות ארוכה בביטוח הלאומי, נשלחו כאמור בשבועות האחרונים 14,021 המחאות שסכומן הכולל עומד על 78,800 שקל. 9,286 מעסיקים קיבלו המחאות בסכום של 1-5 שקל, 2,525 מעסיקים קיבלו המחאות של 6-10 שקל ו-2,210 מעסיקים קיבלו המחאות של 11-40 שקל.