האם הכלכלה האמריקנית תייצר 300 אלף משרות החודש?

בריאן ווסבורי, הכלכלן הראשי ב-First Trust, מאמין שכן ■ לדבריו, לאחר שוך הסופות של פברואר, המעסיקים יגייסו עובדים ■ נגיד ה'פד' אוונס: "ה'פד' יצטרך לקבל את העובדה כי שיעור האבטלה יהיה גבוה יותר מבעבר"

"הכלכלה האמריקנית יכולה להוסיף החודש 300 אלף משרות לאחר שוך הסופות, שאפיינו חלקים בארה"ב בפברואר ומנעו מהמעסיקים לגייס עובדים", כך אמר היום (ג') בריאן ווסבורי, הכלכלן הראשי ב-First Trust בראיון לרדיו "בלומברג".

"אנחנו יכולים לראות זאת בקלות. עם זאת, ברור שאני לא מצפה לראות הישגים עקביים כאלה לאורך חודשים אך חודש מארס, באופן חד פעמי, יכול בהחלט להצביע על המספר הזה", הוסיף ווסבורי.

נזכיר כי דו"ח התעסוקה לחודש פברואר, שפורסם בסוף השבוע האחרון, הצביע על גריעה של 36 אלף משרות בחודש החולף במשק האמריקני ועל העובדה כי שיעור האבטלה נותר על כנו ב-9.7%.

אוונס: "ה'פד' יצטרך לקבל את העובדה כי שיעור האבטלה יהיה גבוה יותר מבעבר"

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בשיקגו, צ'רלס אוונס, אמר היום כי ה'פד' יצטרך לקבל את העובדה כי שיעור האבטלה יהיה גבוה יותר מבעבר בבואו לקחת החלטות מוניטאריות ואחרות עתידיות.

אוונס הוסיף כי בעבר, קובעי המדיניות ב'פד' הניחו כי שיעור אבטלה של 4.75% הוא "תעסוקה מלאה" אך המספר צריך לגדול, לדבריו, לכ-5%. "שוק העבודה האמריקני החלש כנראה יצדיק צעדים מוניטארים מקלים לעוד תקופת זמן", אמר אוונס.