סגירה חיובית בניו יורק בהובלת הפיננסים; טאואר עלתה 7.5%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% לשיא חדש ב-18 החודשים האחרונים ■ המלאים הסיטונאיים לינואר ירדו והמכירות עלו ■ AIG זינקה בעוד 11% ■ אלביט מערכות טיפסה ב-2.9% לאחר הדו"חות

המסחר בוול סטריט התנהל גם היום בעליות ושוב היו אלו מניות הטכנולוגיה והפיננסים שמשכו את השוק מעלה, על רקע מגעים לרכישות ומיזוגים בתחומים אלו והעלאת המלצות. בכך ממשיכה הבורסה מעבר לים את המומנטום החיובי, ומדד הנאסד"ק שרשם עליות ב-8 מתוך 10 ימי המסחר האחרונים נסחר ברמה הגבוהה ביותר מזה 18 חודשים. הדאו ג'ונס נשאר צמוד לרמות הפתיחה במשך מרבית שעות המסחר וכך גם בסיום.

השוק הגיב היום לפרסום נתוני המאקרו שהצביעו על ירידה במלאים הסיטונאיים ועלייה במכירותיהם של העסקים בארה"ב - נתון זה הגביר את עליות השערים בשוק על רקע הציפייה להמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית בארה"ב. העליות לא נחלשו גם בשעות המאוחרות של המסחר, כאשר פרסם האוצר האמריקני כי חלה עלייה נוספת לשיא חדש בגירעון התקציבי של הממשל שהרקיע ל-221 מיליארד דולר בפברואר.

"זרם החדשות משתפר והתיאבון לסיכונים של המשקיעים אמור להשתפר גם כן. כרגע, הסנטימט בסה"כ הוא נייטרלי, כך שיש יותר מקום לאפסייד", אמר מרקוס סטיינביס מ-Pioneer Investments.

וול סטריט בוחנת בקפידה דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", לפיו הפדרל ריזרב מקיים דיונים סביב השאלה כיצד לאותת על מהלך הריבית הבא, אם כי במהלך הפגישה הבאה, הבנק המרכזי לא צפוי לשנות את הנוסח לגבי הותרת הריבית האפסית לזמן ממושך.

בנפרד מכך, נשיא הנציבות האירופית לשעבר, רומנו פרודי, אמר הבוקר כי החלק הקשה של המשבר ביוון "לגמרי מאחורינו" ושמדינות אחרות באיחוד האירופאי לא ילכו בעקבותיה. להערכתו, אין שום סיבה שהמערכת האירופאית תקרוס או תיפגע בצורה משמעותית בגלל יוון. "וושינגטון צופה מהצד על המתרחש באירופה ועד כה נמנעה מלהתערב, אך גם היא לא תרצה להגיע למצב שבו האירו נפגע והביקושים ליצוא האמריקני יורדים. להערכתנו, הזעזוע ביוון עזר להלחיץ את מדינות האיחוד שעוד הרשו לעצמן לפני כן להגדיל את החובות" אומר כהנוביץ מכלל פיננסים.

תמיכה נוספת לשוק העולמי נתקבלה היום מכיוונה של סין שדיווחה כי הייצוא ממנה זינק בפברואר ב-46%. עם זאת העודף במאזן המסחרי של סין הצטמצם לשפל שנתי של 7.6 מיליארד דולר בחודש שעבר, בעקבות עלייה חדה גם ביבוא בשיעור של 44.7%.

מגזר הסחורות הגיב בחיוב לכך שקרטל יצואניות הנפט, אופ"ק העלה את התחזית העולמית לביקוש לנפט ב-2010. הביקוש היומי צפוי לגדול ב-100 אלף חביות נפט ל-900 אלף חביות נפט ביום ב-2010. "תוכניות החילוץ עשו עד כה עבודה מצויינת בהתנעת סקטורים רבים של הכלכלה, בהם גם מגזר האנרגיה" נאמר ע"י הקרטל.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי סגרו בעלייה של 0.7% לרמה של 82.09 דולר לחבית הרחוקה רק כדולר אחד מרמת השיא מתחילת 2010 שנקבעה ב-8 בינואר אז נסחר ב-83.25 דולר לחבית. על העליות השפיעו העלאת התחזית של אופ"ק, הצפי לגידול בביקושים מכיוונה של סין על רקע הזינוק בייצוא ממנה ולאחר שדו"ח המלאים היה טוב מהמצופה.

המלאים יורדים - המכירות גדלות

ב-17:00, שעון ישראל, פורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש ינואר אשר ירדו ב-0.2% למרות ציפיות הכלכלנים לעלייה של 0.2, זאת לאחר שהנתון לחודש דצמבר עודכן כלפי מטה והצביע על ירידה של 1% לעומת דיווח קודם על ירידה של 0.8%. בנוסף דווח כח המכירות בקרב הסיטונאים עלו ב-1.3% העלייה החדה ביותר מאז העלייה בשיעור של 3.6% שנרשמה בנובמבר. מדובר בחודש העשירי ברציפות בו נרשמות עלייה במכירות.

מאוחר יותר דיווח האוצר האמריקני כי בפברואר הגיע הגירעון בתקציב הממשל לשיא חדש של 221 מיליארד דולר. מדובר בחודש ה-17 ברציפות בו נרשמת עלייה בגירעון הממשל האמריקני. זאת, למרות העלייה בשיעור של 23% שחלה בהכנסותיה לעומת פברואר שעבר ואשר הסתכמו ב-107.5 מיליארד דולר, וציינו את החודש הראשון מאז אפריל 2008 בו נרשמת עלייה בהכנסות. אבל ההכנסות קוזזו ע"י ההוצאות של הממשלה שעלו ב-17% לעומת פברואר 2009 והסתכמו ב-328 מיליארד דולר.

אלביט מערכות תגיב לדו"חות

סיטיגרופ , שזקוקה לנזילות לאחר ששילמה את חובה לממשל, מתכוונת עפ"י מקורבים לנושא להנפיק לציבור אג"ח ב-2 מיליארד דולר, כשהביקושים לניירות הערך שלה עולים. בנוסף דווח בבלומבג כי קרן ההשקעות הפרטית אפולו הסכימה לרכוש את חטיבת ההשקעות בנדל"ן של הבנק, מה שיקל על חובותיו.

בנוסף המשיכה מניית AIG לזנק לאחר שאתמול דיווחה על מכירת חטיבת ביטוח החיים שלה בחו"ל לחברת הביטוח מטלייף בתמורה ל-15.5 מיליארד דולר לפני יומיים.

גם חברות כרטיסי האשראי ויזה ומסטרקארד בלטו הערב לחיוב לאחר שאנליסטית הפיננסים מרדית' וויטני החלה לסקר את שתיהם עם המלצת "קניה".

מעבדות אבוט הסכימה לרכוש את חברת הביוטכנולוגיה Facet Biotech (סימול: FACT) ב-450 מיליון דולר. שווי השוק הנגזר לחברה לפי מחיר העסקה גבוה מכ-66% מרמת המניה בשעת הסגירה אמש - והערב סוגרת המניה את הפער ובולטת לחיוב בוול סטריט.

סיסקו המשיכה לרכז עניין לאחר שאמול חשפה נתב אינטרנטי חדש ומהיר במיוחד אותו הגדירה כטכנולוגיה ש"תשנה לעד את עולם האינטרנט ותשפיע על הצרכנים, העסקים והממשלות".

וריפון הודיעה הערב כי הנהלת החברה החליטה על הפסקת המסחר במניה בבורסה של ת"א. זאת על רקע המחזורים הנמוכים בה והרצון לחסוך בעלויות הרישום הכפול. מניית החברה תימחק מהמסחר בת"א ב-15 ביולי.

טבע המשיכה להגיב למינויו של פיליפ פרוסט ליו"ר הדירקטוריון במקומו של אלי הורביץ, שכיהן בתפקיד ב-9 השנים האחרונות.

אלביט מערכות דיווחה על עלייה של 7.4% בהכנסות 2009 לכ-2.83 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-215 מיליון דולר - עלייה של כ-4.6%. ברבעון הרביעי פספסה החברה את צפי השוק כשדיווחה על רווח של 1.24 דולר למניה, לעומת צפי השוק לרווח של 1.27 דולר למניה ברבעון.

טאואר זינקה לאחר שהודיעה על שיתוף-פעולה לפיתוח ערכות משולבות לתכנון אנלוגי בטכנולוגיות מתקדמות עם IPL Alliance, תאגיד הכולל את חברות כלי תכנון ויצרניות השבבים המובילות בעולם.

נס טכנולוגיות הודיעה היום כי נבחרה ע"י בנק Raiffeisenbank a.s הצ'כי כשותפה אסטרטגית לאספקת מערכת לניהול מסמכים. החוזה יניב פרויקט בהיקף של מיליוני דולרים.

בברקליס קפיטל לא מתרגשים מהירידות של הימים האחרונים במחיר מנייתה של פרטנר . לדבריהם, השוק "לקח קשה" מדי את העובדה כי חילקה את דיבידנד הענק שלה ביום א' האחרון. מעניקים לה המלצת "תשואת יתר".

בסקירה שפרסם אתמול בנק ההשקעות RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן בישראל, חוזרים האנליסטים על דירוג "תשואת יתר" ומחיר יעד של 38 דולר למניית אמדוקס . ב-RBC מציינים כי סביבת העסקים של אמדוקס ממשיכה להשתפר בשל התאוששות הביקושים מצד ספקיות שירותי התקשורת.

נראה כי גם השוק הראשוני באמריקה מושך את החברות הישראליות, כאשר הערב היתה זו חברת אייבלסטר שהגישה ל-SEC תשקיף לגיוס 115 מ' ד'. נזכיר כי בסוף שנת 2008 כבר ניסתה החברה להנפיק עצמה בנאסד"ק אך נסוגה מכוונה זו על רקע המשבר הפיננסי. אייבלסטר מתמחה בניהול קמפיינים דיגיטליים סיפקה במהלך 2009 קמפיינים לכ-7,000 מפרסמים ושירתה כ- 3,350 סוכנויות פרסום על פני 5,150 אתרי אינטרנט בעולם.