מגבשת תוכנית אסטרטגית: פרטנר בדרך לדור 4 בסלולר

בחודשים הקרובים תערוך פרטנר מכרז שבו תקבל הצעות לשדרוג ליבת הרשת הקיימת וכן מרכיבי רשת נוספים שיאפשרו לה להיות מוכנה להשקה ברגע שתקבל את התדרים

חברת פרטנר , בבעלותו של אילן בן דב, מתחילה בגיבוש תוכנית אסטרטגית לקראת הקמתה של רשת LTE - דור רביעי בסלולר. בחודשים הקרובים תערוך פרטנר מכרז שבו תקבל הצעות לשדרוג ליבת הרשת הקיימת, וכן מרכיבי רשת נוספים שיאפשרו לה להיות מוכנה להשקה ברגע שתקבל את התדרים. בד בבד, החליטה החברה להתחיל להשתמש בתדרי ה-900 מגה הרץ שלה, שכיום משמשים לדור שני, לטובת רשת הדור השלישי, שפרוסה היום על גבי תדרי 2.1 גי'גה הרץ ו-1,800 מגה הרץ.

כפי שנחשף ב"גלובס", פרטנר מתחה ביקורת על אריקסון, הספק המרכזי של פרטנר (מתגים ורדיו), על כך שהתנהגה כלפיה, לכאורה, בארוגנטיות. בפרטנר החליטו לבדוק ברצינות את החברות נוקיה-סימנס וואווי הסינית, וכנראה גם אלקטל-לוסנט, כמי שעשויות להשתתף במכרז. כאמור, פרטנר רוצה להיות להפעיל את הרשת מייד עם קבלת התדרים ממשרד התקשורת (לאחר שהצבא ישחרר אותם). התדרים אמורים להתפנות בסוף 2011 או תחילת 2012.

לגבי הכנסת ספקים נוספים לרשת, אמר בכיר בפרטנר: "נוקיה-סימנס וואווי הן חברות שהראו לנו שיש להן פתרונות מרשימים להקמת רשת LTE, בצד אריקסון. נשדרג את ליבת הרשת שלנו ל-IP כדי שנוכל לאחד בין ה-Voice ל-Data. בד בבד, נשדרג את הרשת למהירויות של 21 ו-42 מגה בעתיד". לגבי היחסים עם אריקסון השיב, "הרי כבר החלפנו ספק בעבר, למה שלא נעשה זאת שוב".

מהו דור רביעי בסלולר?

דור רביעי בסלולר - LTE (רש"ת: Long Term Evolution) הוא טכנולוגיה חדשה שנועדה לאפשר את מהפכת הפס הרחב בסלולר או במלים אחרות להציג חווית אינטרנט באמצעות מכשירי סלולר כפי שהיא בעולם הנייח.

הדור הרביעי נולד על רקע התובנה שרשתות דור שלישי אינן מסוגלות להתמודד עם קצב הביקוש לאינטרנט סלולרי, ובעקבות שינויים ושיפורים טכנולוגיים, שמאפשרים באמצעות אותו פרוטוקול (IP) להעביר את השיחות בסלולר מעולם המיתוג המסורתי הישן לעולם ה-IP.

בשלב הראשון הדור הרביעי ישמש לתעבורת Data בלבד מפני שהתקינה לשיחות טרם נסגרה לגמרי, כך שבעולם אנו רואים רשתות LTE שמשמשות בעיקר לתקשורת נתונים, ואולם בהמשך הכיוון ברור והוא האחדה של השיחות בסלולר וה-Data לפרוטוקול אחיד.