איך תשפיע פרישת הורביץ על פרוטליקס ומה צפוי בפונטיפקס?

עזיבתו של הורביץ מהווה ניתוק של הקשר האחרון שהיה לפרוטליקס עם טבע ■ לחברות היה יו"ר משותף והסכם פיתוח משותף

אלי הורביץ הודיע על פרישתו מתפקיד יו"ר חברת פרוטליקס, בנוסף לפרישה המתוקשרת מתפקיד יו"ר טבע. הוא יוחלף בידי זאב ברונפלד, אחד מבעלי המניות הגדולים והוותיקים בפרוטליקס. מניית החברה הגיבה היום בירידה של 0.3% בפתיחת AMEX.

השפעת פרישתו מפרוטליקס לא צפויה להיות מהותית באופן מיידי. על התנהלות פרוטליקס כחברה אחראי היום המנכ"ל דוד אביעזר, ועל צד השיווק של המוצר לגושה, הרכיב המאתגר במיוחד של פעילות החברה כרגע, תהיה אחראית חברת פייזר, עימה חתמה פרוטליקס על הסכם שת"פ לפני כחצי שנה.

עזיבתו של הורביץ מהווה ניתוק של הקשר האחרון שהיה לפרוטליקס עם טבע. לחברות היה יו"ר משותף והסכם פיתוח משותף. בשנה האחרונה חתמה פרוטליקס על הסכם שיווקי עם פייזר, ובמקביל הופסקו פעילויות הפיתוח המשותפות עם טבע.

בתוך כך, עולה השאלה, מה תהיה השפעת מצב בריאותו של הורביץ על פעילותו בפונטיפקס, קרן ההון סיכון שהוא מוביל. הורביץ לא הודיע על פרישתו מפעילות בפונטיפקס, כנראה משום שמדובר בחברה פרטית והוא אינו מחוייב בה כלפי הציבור.

בשנים האחרונות הורביץ מספק לקרן בעיקר ייעוץ אסטרטגי, כאשר על המהלכים עצמם, תהליכי קבלת ההחלטות והעסקאות אחראים שני השותפים הצעירים יותר, תומר קריב ורן נוסבאום.

מקורבים לקרן טוענים כי הורבי, כשאינו מעורב עד מעל לראש בטבע, יכול לתרום לה דווקא יותר מאי פעם.