שיא חדש בגירעון ממשל אובמה: עלה ל-221 מיליארד דולר

מדובר בחודש ה-17 ברציפות בו נרשמת עלייה בגירעון ■ מוקדם יותר פורסם כי המלאים הסיטונאיים ירדו ב-0.2% בינואר לעומת צפי כי יעלו ב-0.2% ■ המכירות דווקא המשיכו לעלות ב-1.3%

ממשלת ארה"ב דיווחה הערב (ד') כי בפברואר הגיע הגירעון בתקציבה לשיא חדש של221 מיליארד דולר. מדובר בחודש ה-17 ברציפות בו נרשמת עלייה בגירעון הממשל האמריקני אשר כל פעם שובר שיא חדש.

למרות העלייה בשיעור של 23% שחלה בהכנסותיה לעומת פברואר שעבר ואשר הסתכמו ב-107.5 מיליארד דולר, וציינו את החודש הראשון מאז אפריל 2008 בו נרשמת עלייה בהכנסות. לעומת זאת הוצאות הממשלה עלו ב-17% לעומת פברואר 2009 והסתכמו ב-328 מיליארד דולר.

נתונים נוספים שפורסמו מוקדם יותר הצביעו על כך שהעסקים בארה"ב המשיכו להפחית את היקפי המלאי שבידיהם בינואר, למרות שמכירותיהם עלו זה החודש העשירי ברציפות. המשך הירידה במלאים העסקיים מאותתים על כך שהעסקים בארה"ב נותרו זהירים ואינם ממהרים למלא את המדפים בסחורות עודפות.

משרד המסחר האמריקני דיווח כי המלאים הסיטונאיים ירדו ב-0.2% בינואר לעומת צפי כי יעלו ב-0.2% וזאת לאחר שהנתון לחודש דצמבר עודכן מטה והצביע על ירידה של 1% לעומת פרסום קודם שהצביע על ירידה של 0.8%. כאמור, המכירות דווקא המשיכו לעלות ב-1.3%, כאשר עלייה זו היא החדה ביותר שנרשמה מאז העלייה של 3.6% שנרשמה בנובמבר.