וושינגטון מיוצ'ואל צנחה 50% בשל הסדר עם JP מורגן ו-FDIC

(עדכון) המהמרים מיהרו להפטר מהנייר ■ השלד של וושינגטון מיוצ'ואל זינק בחודש האחרון ב-180% ובשנה האחרונה ב-1,760% וליהמן ברדרס זינקה בחודש האחרון ב-135% ובשנה כולה בכ-432%

מניית וושינגטון מיוצ'ואל צונחת הערב (ו') בכ-70% לאחר שעלתה בתחילת המסחר, זאת לאחר שהבנק אשר קרס ומצוי בהליכי פשיטת רגל ונכסיו נקנו ע"י P מורגן, אישר הסכם גלובלי בינו לבין JP מורגן צ'ייס והרשות הפדרלית לביטוח פקדונות, ה-FDIC. מוושינגטון מיוצ'ואל נמסר "זה בטוח שההסדר יספק החזר משמעותי לבעלי החוב". אמירה זו מקטינה באופן ניכר את הכדאיות להחזיק בבעלות על מניית הבנק הנסחרת ברשימת הפינק שיטס.

במסגרת העסקה יועברו אל וושינגטון מיוצ'ואל הפקדות בשווי 4 מיליארד דולר אותם תובעות גם מי שרכשו או גיבו את הנכסים הרעילים של הבנק שקרס, JP מורגן צ'ייס וה-FDIC. במסגרת ההסדר יוכל וושינגטון מיוצ'ואל לפצל החזר מס צפוי בהיקף של כ-3 מיליארד דולר עם JP מורגן והחזר מס צפוי בהיקף 2.6 מיליארד דולר עם ה-FDIC. כאשר הבנק המצוי בפשיטת רגל יקבל כ-30% מהסכום מהראשון וכ-40% מהסכום מהשני.

הבנק הודיע כי יסיים את ההסכם ויכלול אותו בתוכנית הרה ארגון הכוללת אותה הוא מתכוון להציג בסוף חודש מארס לבית המשפט לפשיטות רגל בדלאוור שם נידון עניינו.

הקריסה של המניה באה לאחר שבתקופה האחרונה נראה היה כי אנו חוזים בתחיית המתים בוול סטריט. במבט קצר לעבר מספר מניות של מי שנחשבו לחברות שהובילו את ארה"ב והעולם כולו למשבר הפיננסי החמור ביותר מאז ימי "השפל הגדול" בשנות ה-30 ' של המאה הקודמת - יתכן שזה מה שקורה.

מניותיהם של הבנק הגדול ביותר שקרס במשבר, וושינגטון מיוצ'ואל (סימול: wamuq.pk) כמו גם מניותיו של בית ההשקעות ליהמן ברדרס (סימול: lehmq.pk) שהפכו לסמל של המשבר - במובן הרע של המילה, שתיהן נסחרות ברשימת ה"פינק שיטס", הפכו ליקירותיהן של המהמרים בוול סטריט שרואים בהן כרטיס לוטו זול במיוחד עם פוטנציאל ממשי.

מניותיה של וושינגטון מיוצ'ואל זינקו במהלך החודש האחרון בכ-180% ובכ-1,760% במהלך השנה האחרונה לרמה של 0.373 דולר למניה, למרות שהן קיימות בשלד (מניית זומבי) חסר נכסים או עסקים, לאחר שאלו נבלעו במהלך המשבר ב-2008 ע"י JP מורגן צ'ייס. נזכיר כי ערב המשבר נסחרה המניה ברמה של 2.6 דולר ובשנת 2003 היה מחירה 43 דולר, כך שהרווחים שצוינו בתחילת הפיסקה רחוקים עדיין מאד מאלו שקנו את המניה לפני המשבר.

"זה כרטיס לוטו זול שניתן יהיה להרוויח ממנו אם יקרה נס ומחזיקי המניות יזכו להשבת חלק מהשווי במסגרת הליכי פשיטת הרגל בהן מצויה החברה", אמר אנליסט העוקב מקרוב אחר פעילות המסחר במניות אלו. עם זאת הוא מציין כי משקיעים שמאמינים כי המשקיעים במניות הרגילות יראו עלייה בשווין כניראה "עובדים על עצמם" מאחר שהמחזיקים באג"ח הקונצרניות ובמניות הבכורה יהנו מכך ראשונים.

ועדיין, המסחר במניות הזומבי הפך לאחרונה לספורט פופולרי בוול סטריט על רקע ההתאוששות של מגזר הבנקאות והפיננסים, כאשר בתקופה האחרונה נציין את העליות שנרשמו במניותיהן של סיטיגרופ ו-AIG.

מניותיה של חברת ההחזקות המייצגת את בית ההשקעות שחלף מן העולם, ליהמן ברדרס זינקו ב-135% בחודש האחרון וב-432% במהלך השנה האחרונה. " בשלב זה נראה כאילו כולם נכנסים לכל נכס מסוכן שהם יכולים להשקיע בו" אמר יוסף אבסי, אנליסט הפיננסים ב-execution Nobel בניו יורק והוסיף, "אנשים מתייחסים למניות אלו כאל נייר הראוי למסחר".

למרות שהמניות נסחרות ברשימת הפינק שיטס, בחלק מימי המסחר בתקופה האחרונה היו המחזורים בהן גדולים מאלה שנרשמו לדוגמא במניית בנק אוף אמריקה. כשלמשל במניית וושינגטון מיוצ'ואל נרשם בשבוע שעבר מחזור בהיקף של 141 מיליון מניות, היקף הזכור רק מהתקופה של טרום המשבר.

נציין כי גם היום רושמת מניית ליהמן ברדרס עליות למרות פרסום דו"ח מיוחד שבחן פרטים על קריסת בית ההשקעות ובו נחשף כי הבנקים JP מורגן וסיטיגרופ תרמו לקריסה, מכירת הנכסים לברקליס הייתה "לא ראויה". עוד עולה מהדו"ח כי בכירי ליהמן ברדרס זייפו דו"חות כספיים החל מסוף 2007 ולמרות זאת בארנסט אנד יאנג, רואי החשבון של ליהמן, לא לוקחים אחריות. הדו"ח מקיף 2,200 עמודים, עלה 38 מיליון דולר ולצורך הכנתו נלקחו עדויות מגייתנר וברננקי.