ענת לוין עוזבת את מגדל; תכהן כמשנה למנכ"ל בנק הפועלים

ותנהל את חטיבת ה-Global Treasury של הבנק, הכוללת בתוכה גם את ניהול כספי הנוסטרו של הבנק

ענת לוין, ראש אגף ההשקעות בחברת הביטוח מגדל , מצטרפת לבנק הפועלים ותמונה למשנה למנכ"ל ולראש חטיבת ה-Global Treasury. לוין תחליף את מוטי שושן, שיעזוב את בנק הפועלים לאחר ש"הודיע על רצונו לפרוש מהתפקיד".

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, ומנכ"ל הבנק, ציון קינן, אמרו כי "כל מי שעקב בשנים האחרונות אחרי ענת, למד להכיר את היכולות המרשימות שלה בתחומי שוק ההון".

שושן היה האחראי על ההשקעות הכושלות באג"ח מגובות משכנתא (MBS) שהסבו להפועלים הפסדים של 3.3 מיליארד שקל בשנים 2007-2008. שושן גם היה זה שהוביל את ההגדלה של החזקות הבנק ב-MBS בקיץ 2007, אחרי תחילת המשבר, מתוך הערכת מצב מוטעית שהירידות הן הזדמנות עסקית.

חיזוק משמעות

ענת לוין, 47, נחשבת למנהלת ההשקעות המובילה בישראל והיא תהווה חיזוק משמעותי להפועלים. לוין היתה בשמונה השנים האחרונות משנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות והאשראי במגדל. בתפקידה זה הובילה את מדיניות השקעות של החברה, טיפלה בהסדרי חוב רבים, שהידוע בהם היה עם צים של משפחת עופר.

בנובמבר האחרון היתה לוין מועמדת לתפקיד הממונה על שוק ההון, אך היא סירבה לבסוף לקחת על עצמה את התפקיד, לבקשת שר האוצר שטייניץ. ללוין תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים וב-MBA, שניהם מהאוניברסיטה העברית. היא נמצאת בשוק ההון מאז שנת 1989. לוין החלה את דרכה בשוק ההון באופק ני"ע של בנק לאומי. ב-1999 שימשה תקופה קצרה כמנכ"ל משותף בנשואה-זנקס ני"ע, ומאז היא במגדל.

עם השנים הפכה לוין לאחד הגורמים החשובים והמרכזיים ביותר בשוק ההון. בין היתר היא הובילה ביחס למוסדיים את ההשקעה בתחום הנדל"ן המניב, ההשקעות הריאליות והשקעות מחוץ לישראל. בנוסף, היא אחד הקולות החזקים והברורים בשוק ההון ואף היתה חברה בוועדת חודק להסדרת שוק האג"ח הקונצרני.

מינוי חיצוני?

כעת, עם עזיבתה של לוין מתפנה עמדת ניהול ההשקעות המוסדיות הבכירה ביותר בשוק המקומי, לדעת רבים. במגדל ציינו כי טרם נקבע המועד הסופי לעזיבתה של לוין, וכן שלא התקבלה עדיין ההחלטה על זהות מחליפה.

עם המועמדים הפנימיים להחליף את לוין במגדל נמנים את עומר קרייזל, מנהל ההשקעות של כספי העמיתים במגדל, ולימור דנש, מנהלת כספי הנוסטרו של הקבוצה. גורמים בסביבת מגדל ציינו היום כי לא מן הנמנע כי במגדל יעדיפו הפעם מינוי חיצוני.

בהקשר זה צוינו כמה מועמדים, בהם אף יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי של מגדל שוקי הון, וגיל גרשלר, שהיה אף הוא מועמד לתפקיד הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, ובעבר ניהל בהצלחה את ההשקעות במבטחים הוותיקה.

חטיבת ה-Global Treasury מנהלת את הנכסים הפיננסיים של בנק הפועלים ואת הנזילות בו. החטיבה מעניקה תמיכה בעשיית שוק ובמסחר (במט"ח ובנגזרות מט"ח, ריביות וסחורות). בחטיבה שני אגפים עיקריים - חדר עסקאות ואגף ננ"ה (ניהול נכסים והתחייבויות).

הנהלה חדשה

מינויה של לוין הוא האחרון בשרשרת מינויים שהוביל קינן בהנהלה מאז מינויו למנכ"ל בקיץ הקודם. קינן וסרוסי החליפו תוך כמה חודשים כמעט את כל הנהלת בנק הפועלים. רוב המינויים היו פנימיים, למעט לוין, ושמעון גל שהגיע ממזרחי טפחות ומונה לראש החטיבה העסקית.