נתניהו על המשבר עם ארה"ב: "אני מציע לא להיסחף ולהירגע"

ראש הממשלה: "הייתה פה תקרית מצערת שנעשתה בתום לב והיא הייתה פוגענית ובוודאי שלא הייתה צריכה להתרחש"

"אני מציע קודם כל לא להיסחף ולהירגע", כך פתח הבוקר (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה שנערכה בצל הדיווחים על משבר עמוק ביחסים בין ישראל לארה"ב.

"איך אמר חברי בני בגין? 'נער הייתי וגם בגרתי', ואנחנו יודעים איך לטפל במצבים האלה בקור רוח, באחריות, וברצינות", אמר נתניהו.

"הייתה פה תקרית מצערת שנעשתה בתום לב", הוסיף ראש הממשלה, "והיא הייתה פוגענית ובוודאי שלא הייתה צריכה להתרחש".

נתניהו אישר הבוקר בתחילת הישיבה כי מונה צוות מנכ"לים בעקבות התקרית הדיפלומטית. "מינינו את הצוות על מנת לאתר את השתלשלות האירועים, על מנת לקבוע נהלים שימנו הישנות תקריות כאלה בעתיד", אמר ראש הממשלה.

עם זאת, אמר: "מעבר לזה אני חושב שצריך להסתפק בזה. ביקשתי מהשרים לא לעסוק בזה, אני לא חושב שיש טעם להמשיך לעסוק בכך. החשוב הוא להבין שלמדינת ישראל ולארצות הברית יש אינטרסים משותפים ואנחנו נפעל לפי האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

כבר אמש, בתום דיון השביעייה המיוחד שנערך בעקבות המשבר בין ישראל לארצות הברית, הודיע ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ כי "נתניהו החליט להקים צוות מנכ"לים לבדיקת השתלשלות האירועים בעת ביקורו של סגן הנשיא ביידן בישראל, ולגבש נהלים שימנו הישנות מקרים דומים בעתיד".

בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ויטלו בו גם חלק מנכ"ל משרד הפנים גבריאל מימון, מנכ"ל משרד השיכון מרדכי מרדכי ומנכ"ל עיריית ירושלים יאיר מעיין.