כי"ל מזנקת 4.3%: במגדל מעודדים מהתפתחויות האחרונות

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר סייל סייד במגדל שוקי הון, בשיחה עם "גלובס": "רואים שהשחקניות הגדולות סוגרות את הדברים ולא הקטנות, זה נותן הרבה יותר בטחון בהתייצבות השוק"

אירועים רבים הנוגעים לתחומי פעילותה של כיל היו בסוף השבוע האחרון, ביניהם שניים מרכזיים: ביום שישי האחרון פורסם כי BPC חתמה עם ההודים על הסכם לאספקת 900 אלף טון אשלג עד למרץ 2011 (כולל) במחיר של עד 370 דולר לטון (CFR). לפני כן, ביום חמישי הודיעה פוטאש על כך שהיא מעלה את תחזית הרווח לרבעון הראשון מטווח של 70 סנט עד 1 דולר לרמה של 1.3-1.5 למניה.

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר סייל סייד במגדל שוקי הון, מציין בעדכון שפרסם הבוקר (א') בנוגע להודעה של BPC כי מפרסומים בספרות המקצועית עולה כי המחיר הינו עד 370 דולר וכולל מנגנון הנחה העשוי להוביל משלוחים מסויימים למחיר של עד 350 דולר לטון כלומר בדומה למחיר עם הסינים. הכמות משמעותית מבעבר ועל כן המחיר נשמע סביר למדי, מה גם שניתן לומר ברמת ביטחון גבוה יותר כי 350 לטון מסתמן כקו התחתון של הפחתות המחירים.

כיצד מסתדר עם עסקת ה- spot של הקנדים? הודו צפויה השנה לרכוש בין 5 ל- 6 מיליון טון, כאשר העסקה שנחתמה בחודש שעבר עם הקנדים היתה השלמה לאופציה שלא מומשה מהחוזה הקודם (רכשו 600 אלף טון לעומת אופציה ל- 835 אלף טון), להערכתנו עם סיומה יתכן ונראה שהקנדים שבים למתווה הקודם, כלומר עסקה תלת רבעונית (כלומר מיוני ועד תום 2011).

"אין להקל ראש בכך שהחוזה הושג ללא עיכובים מיותרים ובחודש המיועד. אנו רואים בכך סימן נוסף לכך שלסיום תהליך תיאום הציפיות בין היצרניות ליבואניות. מדובר בחדשות טובות לשוק האשלג הן מבחינת התוצאה (המחיר) והן מבחינת הדרך בה הוא נקבע, כשאת סדר היום שוב קובעות השחקניות הגדולות (קודם הקנדים וכעת הרוסים). אנו סבורים כי בקרוב נראה הודעות של יצרניות נוספות וביניהן כיל על חוזים דומים", אומר אדר.

כאמור, ביום חמישי האחרון הודיעה פוטאש על כך שהיא מעלה את תחזית הרווח לרבעון הראשון מטווח של 70 סנט עד 1 דולר לרמה של 1.3 עד ל-1.5 למניה. התיקון לתחזית נובע מביקושים מעל הצפי הראשוני לאשלג וכן ממרווחים גבוהים מהצפי הראשוני לפוספט ולחנקן. "כזכור התחזית הראשונית של פוטאש לשנת 2010 היתה נמוכה משמעותית כך שאף אנו לא הוצאנו מכלל אפשרות כי מדובר בתחזית שמרנית על רקע לקחי העבר. עדיין מדובר בעליה נאה של המספרים ונותר לראות כיצד תעלה פוטאש את תחזיותיה לשנה כולה".

לסיכום אומר אדר, ידיעות אלו מספקות אישור נוסף לכך ששוק הדשנים נמצא בדרך הנכונה. מבחינת המודל, "אנו חשים בנוח עם התחזיות שלנו ומסקרים את החברה בהמלצת החזק ובמחיר יעד של 48 שקל".

נציין כי מניית כיל נסחרת כעת במחיר של 51.75 שקל למניה כך שלמעשה מדובר בהמלצת "מכור" של אדר.

בשיחה עם "גלובס" אומר אדר כי "יש כאן עניין של תמחור. המצב הוא בהחלט טוב, במישור הריאלי מתחילים לראות חדשות חיוביות במקום שליליות וזה טוב. כי"ל מפרסמת דוחות בעוד כשבוע וחצי וייתכן שאחרי כן נעדכן את מחיר היעד. מחיר של 370 דולר זה יפה, זה גם בחודש הנכון, לא רואים דחייה, כמות מאוד מאוד יפה. עכשיו רואים שהשחקניות הגדולות סוגרות את הדברים ולא הקטנות. זה נותן הרבה יותר בטחון בהתייצבות השוק".