ספר של האמן צבי טולקובסקי נגנב מתערוכה בגלריה בחיפה

זהו ספר אישי, אחד מ-7 ספרי אמן המוצגים בתערוכה בגלריית "האגף", המשמשים מעין יומן כתוב ומצוייר של האמן

ספר אמן של צבי טולקובסקי נגנב אתמול (שבת) מתערוכה בגלריה "האגף" בחיפה. הגלריה פנתה למשטרה ובמקביל פרסמה הבוקר (א') קריאה נרגשת באי-מייל, בבקשה לסייע בהשבת היצירה "ספר האינסוף".

מדובר בספר אישי, אחד מ-7 ספרי אמן המוצגים בתערוכה, והם משמשים מעין יומן כתוב ומצוייר של האמן. ליצירה אין שווי כספי, אולם ערכה וחשיבותה כנכס אמנות וכקניינו הפרטי של האמן רבים.

"לא ניתן להעריך את שווי היצירה משום שהיא לא מוצעת למכירה, ומשום כך גם לא היתה מתועדת", אומרת איריס סינטרה, מאנשי גלריה האגף.

ספרים בתערוכה מוצגים פתוחים לעיון ודפדוף - כל עמוד שונה מקודמו, וכל ספר הוא חד-פעמי. הבחירה להציג את הספרים גלויים ולאפשר לאנשים לגעת ולדפדף נעשתה משום שכך ניתן לחוש את האיכויות של הנייר בעיבוד ידני, את השכבות המרכיבות את הספרים ויכולות לעבור באמצעות מגע ופחות מאשר דרך העיניים. צבי יוצר את הספרים במשך שנים, והם הולכים ומשתנים ועוברים תהליכי עיבוד חוזר. המגע משאיר חותם של זמן".

בחיפה מתקיימת בימים אלה ביאנלה לאמנות, לאורך כל סופי השבוע של מארס-אפריל. הגלריה ממוקמת ליד מוקדי הביאנלה בעיר התחתית, ונהנית מהקהל הרב שזורם למקום.

"בגלל הביאנלה הגלריה היתה מלאה באנשים, ולמרות שהיינו שניים במשמרת והמקום מאוד קטן - הגניבה התרחשה מתחת לאפינו. שלחנו את המייל בתקווה שאולי נקבל טלפונים ועדויות מאנשים שראו. אנחנו מקווים שההד של זה ימנע מאנשים לעשות בזה שימוש, להציע את זה למכירה או להשחית את הספר".

"האגף" היא גלריה חדשה ועצמאית שנפתחה באוקטובר האחרון על-ידי 7 אמנים חיפאים. "המטרה היא בעיקר להביא לכאן אמנות מבחוץ - תערוכות טובות ושוות, כי יש בחיפה חוסר, ממש ואקום".

תערוכתו של טולקובסקי, אמן ותיק ומורה מוערך בבצלאל, היא התערוכה השלישית במקום. את התערוכה אצרה סמדר שינדלר.

במקביל מוצגת תערוכה של טולקובסקי בבית מאני בתל-אביב, ובה עבודות שלו לצד סרט תיעודי עליו ואסופת יצירות קטנות ואישיות שליקט מחדרי ישיבות הסגל בבצלאל במשך עשרות שנים.