דיל לתיירים בריטים: מסיבות רווקים במחנות ההשמדה בפולין

חברות תיירות בריטיות מציעות דילים לפולין: רווקים ורווקות קופצים בין פאבים עם חשפניות - הישר למחנות הריכוז ■ "אנשים אמרו לנו שהם חוו את הלילה הכי מאושר שלהם אי פעם אחרי שביקרו במחנות", אומר אחד ממנהלי החברות שמציעות את הדילים השנויים במחלוקת

מסיבות רווקים כוללות לרוב הרבה אלכוהול, אוכל טוב וחשפניות חושניות לקינוח. לא ברור כיצד ערב של אובדן חושים והתפרקות טוטאלית יכול לכלול גם ביקור במחנות ההשמדה.

מתברר כי הטיסות המוזלות מאנגליה לפולין הפכו את מחנות הריכוז וההשמדה לאטרקציה תיירותית פופולארית בקרב רווקים ורווקות במדינה. על פי כתבה שפורסמה הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות, מספר חברות תיירות בבריטניה יצאו לאחרונה בחבילות חופשה לפולין מיוחדות לצעירים.

לסוכני הנסיעות כנראה לא מוזר לכלול בדיל התיירותי, הכולל תכנית למסיבות רווקים, גם את האתרים הקשים בהם נרצחו מיליוני יהודים במלחמת העולם השנייה.

בין 300 הפאבים, המסעדות ומועדוני החשפנות שמציעה העיר קרקוב נמצאים בתכנית גם ביקורים במחנות ההשמדה. מחזק את ההנאה יעד תיירות פופלאיר?

"זה ביזארי שביקור באחד המקומות הכי מדכאים בעולם הוא חלק מסוף שבוע רווי בבידור, אבל זה קטע מחזק לחיים", צוטט בכתבה אחד ממנהלי חברות התיירות שמציעות את הדיל המפוקפק.

למרבה הפלא, הלקוחות לא מרגישים משהו מוזר בתמהיל הטיול שלהם. "אנשים אמרו לנו שהם חוו את הלילה הכי מאושר שלהם אי פעם אחרי שביקרו במחנות", טוען אותו מנהל, "זה גורם לך לחשוב: לעזאזל, ראינו את הכי גרוע שהאנושות יכולה להראות, ועכשיו - בחזרה ללילה של חשפניות ואלכוהול".

הקרן הבריטית להנצחת השואה הביעה זעזוע מהתופעה האחרונה. "זה נראה לא מקובל לפרסם ביקור במחנות למסיבות רווקים בצד הבטחה לשתיית אלכוהול ובילוי במועדוני לילה", אמרה מנכ"ל הקרן.