השר אטיאס מוזיל את הקרקעות למגורים בגליל בעשרות אחוזים

"החלטה זו תסייע להתרחבות והתחזקות ישובי הצפון ותמנע הגירה שלילית מצפונה של המדינה" ■ המדינה תחכיר את קרקעות הגליל בהנחה של עשרות אחוזים על מנת למשוך אוכלוסייה לצפון הארץ

השר אטיאס מוזיל הקרקעות למגורים בגליל בעשרות אחוזים. בישיבה של מועצת מקרקעי ישראל, שהתקיימה היום (ב') בדלתיים סגורות, הוחלט לחדש את תוקף החלטה 897 עד מאי 2012. החלטה 897 קבעה בתחילת העשור שיעורי תשלום מופחתים לאזורי עדיפות לאומית ותוקפה פג בסוף שנת 2008. ההחלטה החדשה תחול מעתה ועד 1 במאי 2012 על כל הקצאת קרקע למגורים, לרבות בדרך של מכרז.

כך, יורד מהיום שיעור תשלום דמי החכירה עבור חוכרים ששילמו דמי חכירה בשיעור 91% מערך הקרקע ל-51% בלבד. חוכרים ששילמו דמי חכירה בשיעור של 51% ישלמו דמי חכירה בשיעור 31% מערך הקרקע. המועצה החליטה בישיבתה היום כי בכל מקרה גובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף שקל.

כזכור, החלטה 897 התקבלה מתוך כוונה לחזק את יישובי הגליל והצפון, לעודד את ההתיישבות בהם ולמנוע הגירה שלילית מאזורים אלה. תוקף החלטה זו הוארך מספר פעמים עד לסוף 2008, כאמור.

גם כיום, ברוח המהלך שמוביל שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להוזלת מחירי הדירות בישראל, נראה כי מינהל מקרקעי ישראל מנסה להביא לגידול במספר הקרקעות המשווקות לצרכי מגורים, ולכן, ככל הנראה, הוחלט לחדש את תוקף החלטה 897.

חשוב להדגיש כי שיעורי התשלום המופחתים נקבעים בהתאם לאזורי עדיפות לאומית. במידה שתתקבל החלטת מועצה שתשנה את אזורי העדיפות הלאומית, שיעורי התשלום המופחתים יקבעו בהתאם להחלטה החדשה.

אטיאס, בשיבתו כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אמר היום כי "המועצה קיבלה היום החלטות שייתנו תמריצים לחיזוק ישובים עם דגש על הגליל והצפון, בהענקת הנחה משמעותית על הקרקע כדי לעודד תושבים להתגורר באזורים אלו. אני רואה חשיבות מרובה ביצירת תמריצים כלכליים אמיתיים למשיכת אוכלוסייה לישובי הגליל והצפון, במטרה לחזקם. החלטה זו תסייע להתרחבות והתחזקות ישובי הצפון ותמנע הגירה שלילית מצפונה של המדינה. היה חשוב לי להחזיר את ההטבות לישובי הצפון ולאפשר למי שבוחר לגור בפריפריה את התנאים הטובים ביותר שהמדינה יכולה להעניק".