מחר תוצג לקונגרס האמריקני תוכנית למהפכת פס רחב באינטרנט

רגולטור התקשורת מתכנן להגדיל את מהירות הגלישה בארה"ב עד פי 25, ומבקש רשת ביטחון של 16 מיליארד דולר ליישום התוכנית

ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית (FCC), המפקחת על התקשורת בארה"ב, צפויה להודיע מחר (ג') על סדרת שינויים מרחיקי לכת ברגולציה על שוק האינטרנט. השינויים צפויים להוביל למהפכה באופן שבו משתמשים האמריקנים ברשת כיום, כשאחת המטרות של התוכנית היא הגדלה דרמטית של עד פי 25 במהירות הגלישה, באופן שיאפשר, למשל, להוריד סרט באורך מלא באיכות HD במספר דקות.

תוכנית ה-FCC כוללת שורת הצעות לקונגרס האמריקני, ומטרתה המוצהרת היא לעודד את תעשיית התקשורת בארה"ב להציע לאזרחים שורת שירותים בפס רחב. בין הפרטים שדלפו בשבועות האחרונים נמצאות הצעות להתאמת שוק האינטרנט האמריקני לשיעור החדירה הגבוה של טלפונים חכמים.

בחודש שעבר הודיע יו"ר ה-FCC, יוליוס גנצ'ובסקי, כי הוא מקווה שבאמצעות התוכנית תגדל מהירות הגלישה ל-100 מגה-בייט לשנייה עבור כ-100 מיליון אמריקנים, לעומת מהירות גלישה ממוצעת של 4 מגה-בייט לשנייה כיום. לדברי גנצ'ובסקי, פינוי תדרים נוספים לגלישה באינטרנט באמצעות המכשירים הסלולריים היא "מטרה מרכזית" של התוכנית. יש לציין כי לא כל ספקיות האינטרנט התלהבו מהתוכנית השאפתנית. ספקית האינטרנט קווסט הודיעה כי מדובר ב"חלום בהקיץ", וב-AT&T קראו ל-FCC לגלות "עמידות בפני לחצים להחלת רגולציה קיצונית בשוק האינטרנט".

גנצ'ובסקי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יצרנו תוכנית שכולם ירוויחו ממנה, ואנו מאמינים בכל ליבנו שהיא תצליח. קיבלנו תגובות חיוביות ממספר גופי תקשורת, שהודיעו לנו שהם הולכים לשתף עימנו פעולה". הוועדה מקווה גם שהתוכנית תוביל לחיבור כל המוסדות הממשלתיים בארה"ב, דוגמת בתי ספר ובתי חולים, לאינטרנט במהירות של ג'יגה בייט בממוצע עד 2020. יש לציין שנדרשת חקיקה כדי להוציא לפועל חלק מההמלצות.

בלייר לוין, ראש צוות תוכנית הפס הרחב של ה-FCC, אמר כי "מדובר בקריאה לחברות התקשורת ולחברי הקונגרס להרים את הכפפה". הוועדה תבקש מהקונגרס 16 מיליארד דולר כ"רשת ביטחון" ציבורית ליישום ההמלצות.